به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه جوانرود در این همایش با تقدیر از زحمات و تلاش های بازوند گفت: استاندار کرمانشاه با روحیه جهادی زحمات زیادی در مناطق زلزله زده کشیده و می کشند که جای قدردانی دارد.
ماموستا ملا احمدفخری، از توجه ویژه استاندار کرمانشاه به روحانیون و مسائل فرهنگی و اجتماعی استان قدردانی کرد.
فرماندار جوانرود نیز با تقدیر از زحمات استاندار کرمانشاه گفت: زلزله آبان ماه سال گذشته که در جغرافای وسیعی از استان رخ داد بحران عظیمی بود که اگر مدیریت صحیح و جهادی استاندار کرمانشاه وهمراهی و حمایت تمام ملت شریف ایران و بالاخص ائمه جمعه و جماعات و پیگیرهای نماینده مجلس نبود به یک بحران تبدیل می شد.
رستگار یوسفی افزود: حضور جدی و فعال استاندار کرمانشاه در مناطق زلزله زده و تشکیل جلسات مستمر شورای هماهنگی مدیریت بحران و متعاقب آن ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، بازدیدهای میدانی و دیدار بی واسطه با زلزله زدگان وعینیت بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برتهدید زلزله به فرصت تنها گوشه ای از اقدام ها و تلاش های بی وقفه استاندار کرمانشاه بود.
وی اظهار داشت: 69 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره احداثی، معیشتی، بلاعوض و تعمیری به زلزله زدگان شهرستان جوانرود پرداخت شده و 58 هزار و 720 کیسه سیمان تحویل زلزله زدگان شده است.
امام جمعه پاوه هم با تقدیر از استاندار کرمانشاه گفت: الحق و الانصاف کمترین مسئولی مانند مهندس بازوند بوده که با روحانیون همراه است و در زلزله آبان ماه 96 نیز وجود ایشان نعمتی برای استان کرمانشاه بود.
ماموستا ملا قادر قادری، به نقش روحانیون منطقه اورامانات در دفاع از اسلام و انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی روحانیون این منطقه با وجود همه همجه های ملی گرایان، تندروها و ... همراه نظام بوده وهستند و در برابر جنایات داعش نیز با عقلانیت مبارزه کرده اند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از زحمات استاندارکرمانشاه گفت: تلاش های استاندار در حوزه های مختلف به ویژه در زمان زلزله آبان ماه سال گذشته قابل تقدیر است.
شهاب نادری به نقش روحانیون در جبهه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: روحانیون ما با وجود همه مشکلاتی که داشته و دارند مدافعانی برای اسلام و انقلاب بوده و هستند و امروز بیش از هر زمان دیگری به ارشاد و راهنمایی های روحانیون نیاز داریم.
شهرستان جوانرود با 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
74538066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.