به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه افزود: با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید، کمیته‌ای برای رصد و پیگیری طرح‌های بالای یک میلیارد تومان متشکل از نماینده‌های استانداری، فرمانداری و برخی چهره‌های دانشگاهی تشکیل شده است.
اکنون 299 طرح سرمایه گذاری بالای یک میلیارد تومان در دستور کار اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد که ارزش 90 مورد از این طرح ها بالای پنج میلیارد تومان است.
رنجبر سهمیه شهرستان کرمانشاه در جذب تسهیلات روستایی را 86 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 75 میلیارد تومان در قالب 152 طرح با اشتغالزایی 710 نفر توسط بانک ها پرداخت شده است.
به گفته او، 162 طرح به مبلغ 82 میلیارد تومان هم آماده انعقاد قرارداد و معرفی به بانک است.
فرماندار کرمانشاه از روند کند جذب تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد و بهزیستی شهرستان انتقاد کرد و گفت: همه مدیران استانی و مرکز استان برای انعقاد طرح ها سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.
به گفته رنجبر 2 بخش ماهیدشت و کوزران در شهرستان کرمانشاه جزء مناطق زلزله‌زده استان محسوب شده اند که جذب تسهیلات اشتغالزایی در این 2 بخش تاکنون هشت و نیم میلیارد تومان در قالب 100 طرح با اشتغالزایی 109 نفر پرداخت شده است که البته میزان پرداخت ها رضایت بخش نیست و باید سرعت بیشتری پیدا کند.
فرماندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اهمیت بخش خدمات در اشتغالزایی گفت: این بخش متأسفانه مغفول مانده در حالیکه سرمایه‌گذاری در بخش خدمات و اصناف می‌تواند شغل‌های زیادی ایجاد کند که ما در این زمینه پیشنهادهای خود را به استانداری ارائه می‌کنیم.
انتقال برخی طرح‌ها به بانک های دارای اعتبار مالی مناسب، بازبینی سند اشتغال شهرستان و ایجاد زمینه های اشتغالزایی در مناطق محروم و حضور پررنگ‌تر معاون اقتصادی استانداری در پیگیری مشکلات شهرستان کرمانشاه از دیگر درخواست هایی بود که رنجبر در این جلسه مطرح کرد.

**اعلام پیشتازی کرمانشاه نتیجه عکس داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در سال 97 ایجاد بیش از 16 هزار شغل برای مرکز استان پیش‌بینی شده که از نظر ما این رقم اکنون محقق شده است.
حسن عزیزی در عین حال اظهار کرد: تاکنون تنها 30 درصد شغل های ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده و لازم است طی چند روز آینده دستگاه‌های مربوطه اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه کنند.
عزیزی همچنین با اشاره به اعلام آمار پیشتاز بودن کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغالزایی گفت: اعلام این موضوع نتیجه عکس داد و سبب کند شدن روند پرداخت‌ها شده است چرا که بانک ها تصور کردند کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.
شهرام آشتاب، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه هم از آماده پرداخت بودن تسهیلات 40 میلیارد تومانی 105 طرح در حوزه کشاورزی شهرستان خبر داد؛ چند تن دیگر از مدیران شهرستان هم به ارائه آمار جذب تسهیلات و میزان اشتغال ایجاد شده در سال جاری پرداختند.
حدود 53 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در مرکز استان ساکن هستند.
شهرستان کرمانشاه حدود 80 هزار بیکار دارد و نرخ بیکاری آن بیشتر از میانگین استانی است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.