به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم زاگرس اسلام آبادغرب که امسال برای اولین بار مجوز حضور در رقابت های لیگ برتر را کسب کرده بود، توانست به عنوان یک قدرت نوظهور خود را در هندبال کشور تثبیت کرده و در طول 18 هفته مسابقات جزو 2 تیم اول باشد.
پیروزی های هفته های ابتدایی تیم زاگرس از سوی برخی ها به عنوان جرقه ای زودگذر مطرح شد که سرانجام به خاموشی می گراید اما هرچه از رقابت ها می گذشت انسجام و اقتدار تیمی شاگردهای کاکلوند بیش از پیش نمایان می شد.
شکست رقبا یکی پس از دیگری در داخل و خارخ خانه و کسب عنوان قهرمانی مسابقات نیم فصل در میان مدعیانی که برای این عنوان میلیاردی هزینه کرده بودند باعث شد تا همه تیم ها به قدرت نماینده اسلام آبادغرب پی برده و از این تیم به عنوان جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی نیز یاد کنند.
مسابقات این فصل لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور روز پنجشنبه 19 مهر با دیدار تیم های نفت و گاز گچسازان قهرمان فصل گذشته و زاگرس اسلام آبادغرب تیم تازه وارد این رقابت ها در شهر گچساران آغاز شد.
پیروزی 25 بر 20 تیم کم نام و نشان زاگرس برابر قهرمان فصل گذشته سرآغازی بود بر حضور قدرتمندانه نماینده اسلام آبادغرب و استان کرمانشاه در رقابت های این فصل لیگ برتر، اقتداری که تا پایان نیم فصل حفظ شد و شاگردان کاکلوند نشان دادند که پیروزی در برابر حریف گچسارانی یک اتفاق نبوده است.
تیم زاگرس هفته به هفته بهتر از قبل در زمین مسابقه ظاهر می شد و رقبا را یکی پس از دیگری شکست می داد تا جایی که در اواسط مسابقات به سخت ترین حریف برای هشت تیم حاضر دیگر تبدیل شده بود، تیمی که برایش فرقی نداشت در داخل خانه بازی می کند یا خارج از آن، آن ها به دنبال پیروزی بودند و راه رسیدن به هدفشان را نیز خوب می دانستند.
کسب یک پیروزی خارج از خانه دیگر در هفته دوم مقابل هیات نجف آباد با حساب 24 بر 23 و پیروزی ارزشمند 28 بر 27 مقابل صنعت مس کرمان در چارچوب هفته سوم و در اولین بازی خانگی، زاگرس های اسلام آبادی را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.
تیم هندبال زاگرس در هفته چهارم نیز برابر میزبان خود نیروی زمینی کازرون 26 بر 25 پیروز شد و در هفته پنجم نیز به استراحت پرداخت تا خود را برای حساس ترین مسابقه این فصل برابر تیم مدعی و پرمهره سپاهان اصفهان آماده کند.
نماینده هندبال اسلام آبادغرب در هفته ششم و در شهر اصفهان به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفت و توانست با ارائه یک مسابقه دیدنی 27 بر 27 این تیم قدرتمند را در خانه اش متوقف کند، هرچند اگر پنالتی دقیقه پایانی را بازیکن زاگرس به گل تبدیل کرده بود اسلام آبادی ها با پیروزی زمین را ترک می کردند.
زاگرس نشینان اسلام آبادغرب سه مسابقه آخر نیم فصل اول را برابر فرازم بام دهدشت در کرمانشاه، سربداران در سبزوار و ذوب آهن اصفهان در کرمانشاه برگزار کردند که مقابل نماینده دهدشت 29 بر 28، مقابل نماینده سبزوار 32 بر 31 و مقابل نماینده اصفهان 20 بر 18 صاحب برتری شد.
تیم زاگرس اسلام آبادغرب در نهایت با انجام هشت مسابقه، کسب هفت پیروزی و یک تساوی، با 211 گل زده و 199 گل خورده، تفاضل 12 و کسب 15 امتیاز موفق شد مقتدرانه و با شایستگی تمام عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور را کسب کند.

** کسب سهمیه آسیایی در اولین حضور
مسابقات نیم فصل دوم لیگ برتر هندبال نیز برای تیم زاگرس با پیروزی 29 بر 25 مقابل نفت و گاز گچساران آغاز شد، پیروزی که در هفته یازدهم برابر هیات نجف آباد با نتیجه 25 بر 23 تداوم یافت.
تیم هندبال زاگرس همچنین در هفته دوازدهم لیگ برتر مهمان تیم مس کرمان بود که در مقابل این تیم به تساوی 27 بر 27 دست یافت، تساوی که این بار در هفته سیزدهم مقابل نیروی زمینی کازرون با نتیجه 25 بر 25 تداوم یافت تا پس از این 2 نتیجه مساوی، شاگردان کاکلوند در هفته چهاردهم استراحت کنند.
نماینده هندبال استان کرمانشاه در هفته پانزدهم و در حساس ترین دیدار فصل به مصاف سپاهان اصفهان جدی ترین رقیب خود رفت و در پایان یک دیدار بسیار مهیج و تماشایی با حساب 23 بر 23 برابر حریفش متوقف شد تا همچنان روند پیروز نشدن خود را در هفته های اخیر ادامه دهد.
تیم زاگرس در حالی مسابقه هفته شانزدهم خود را برابر فراز بام دهدشت برگزار کرد که برای باقی ماندن در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به پیروزی در آن داشت ولی در مسابقه ای جنجالی اولین شکست این فصل خود را با حساب 29 بر 28 تجربه کرد تا صدر جدول را به سپاهان واگذار کند.
در هفته هفدهم نیز زاگرسی ها 34 بر 31 موفق به شکست سربداران سبزوار شدند تا در اولین فصل حضور خود ضمن تثبیت عنوان نایب قهرمانی، سهمیه حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا را کسب کنند.
زاگرس نشینان اسلام آبادغرب در هفته هجدهم و پایانی رقابت های لیگ برتر مهمان تیم ذوب آهن اصفهان بودند که با ترکیبی ناقص و نداشتن سه بازیکن اصلی مقابل حریف قرار گرفته و در نهایت 27 بر 24 متحمل دومین شکست خود شدند.
تیم زاگرس اسلام آبادغرب در پایان رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور با انجام 16 مسابقه، 10 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست، موفق به زدن 426 گل شد و در مقابل 409 گل نیز از حریفان دریافت کرد تا با تفاضل گل به اضافه 17و با 24 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را جشن بگیرد.

**عملکرد تیم زاگرس در لیگ برتر تحسین برانگیز بود
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملکرد تک تک بازیکنان و مجموعه تیمی ما در رقابت های این فصل لیگ برتر باشگاه های کشور تحسین برانگیز بود و فکر می کنم نمایش بسیار مطلوب تیم ما مورد توجه و پسند علاقه مندان به هندبال قرار گرفت.
سجاد اعظم ادامه داد: ما از ابتدای فصل سعی کردیم تیمی منجسم و یکپارچه را روانه مسابقات کنیم و خوشحالم که این انسجام نتیجه داد و توانستیم تقریبا تا پایان فصل یکنواخت و با قدرت به کالر خود ادامه داده و به آنچه که می خواهیم برسیم.
وی در خصوص فراز و نشیب های این تیم در نیم فصل دوم نیز گفت: ما تقریبا در همه بازیها یک نواخت بازی کردیم و بازیکنان تیم از آمادگی لازم برخوردار بودند ولی اینکه در چند مسابقه نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم و پیروز شویم به دلیل بدشانسی بود.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب تصریح کرد: با این حال بسیار خوشحالم که توانستیم با کسب مقام ارزشمند نایب قهرمانی مسابقات را به اتمام رسانده و در حالی که اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کردیم سهمیه مسابقات آسیایی را نیز کسب کنیم.
اعظم همچنین با تقدیر از هواداران پرشور و خونگرم استان کرمانشاه به خصوص شهرستان اسلام آبادغرب افزود: آن ها در تک تک مسابقات خانگی حامی و یاور تیم ما بودند به گونه ای که با حضور آن ها بازیکنان ما روحیه و انگیزه ای دوچندان پیدا می کردند و بسیار بهتر می توانستند در زمین قابلیت های خود را نشان دهند.
وی تصریح کرد: همچنین باید از اقای بازوند استاندار ورزش دوست کرمانشاه که بسیار عالی ما را حمایت کرد قدردانی کنم چرا که اگر دلگرمی های ایشان به تیم ما نبود شاید نمی توانستیم اینگونه قدرتمندانه تا پایان بازی های خود را برگزار و نتایج لازم را کسب کنیم.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب همچنین از فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب در مجلس، رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از صاحبان صنایع و بخش خصوصی که از تیم زاگرس حمایت کردند، قدردانی کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تیم زاگرس با تقویت شدن و برخورداری از حامی ثابت مالی در فصل آینده نیز بتواند نماینده شایسته ای برای ورزش و هندبال استان باشد و در مسابقات جام باشگاه های آسیا نتایج آبرومندی کسب کند.
گزارش: مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.