مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه هماهنگی احداث مجتمع گردشگری شیلات در محل فرمانداری افزود: قصرشیرین شهرستانی با پتانسیل های بالای توسعه در بخش کشاورزی و شیلات است و ایجاد این مجتمع می تواند گامی بزرگ به سوی پیشرفت این صنعت باشد.
وی اظهار کرد: مجتمع شهدای شیلات این شهرستان هم اکنون مرحله اول آن با 67 مزرعه فعال است که سالیانه بیش از چهار هزار تن ماهیان گرمابی تولید و روانه بازار می کند.
فرماندار قصرشیرین گفت: مرحله اول شیلات شهدا 180 نفر اشتغالزایی کرده و در مرحله دوم آن نیز در بیش از 550 هکتار و 64 مزرعه است که با تخصیص آب فعال می شود و در مجموع زمینه اشتغال چهار هزار تن را فراهم می کند.
تاتار، هدف از ایجاد این مجتمع گردشگری را رونق گردشگری، صید تفریحی شیلات، احداث رستوران طبخ ماهی و بازاریابی داخلی برای فروش تولیدات شیلات بیان کرد.
مدیرکل شیلات کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: این استان با تولید سالیانه 19هزار تن انواع آبزیان رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیرساحلی کشور را دارد.
فرزاد افضلی افزود: این میزان تولید شامل 13 هزار تن ماهیان سردابی، چهار هزار تن ماهیان گرمابی و 2 هزار تن در منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی، 50 تن ماهیان خاویاری و 25 تن میگو است.
وی با بیان اینکه 456 واحد پرورش ماهی در استان داریم، اظهار کرد: در چهار سد مخزنی غیرشرب استان در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی طرح پرورش ماهی در قفس در دست اقدام است.
وی گفت: قصرشیرین یکی از شهرستان های مهم استان کرمانشاه است که شرایط مطلوب برای رشد و توسعه این صنعت را دارد و پتانسیل مهمی برای تولید میگو، ماهیان زینتی و ماهیان خاویاری را دارد که می تواند سرمایه گذاری در این بخش با اشتغالزایی دانش آموخته گان دانشگاهی را به همراه داشته باشد.
افضلی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته شیلات، سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به 9 کیلوگرم در سال رسیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.