علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش بارندگی در حالی رخ داده که سال گذشته در این مدت 308 میلی متر بارش داشتیم ولی امسال این میزان به بیش از 538 میلی متر رسیده است.
وی پربارش ترین شهر استان را پاوه با یک هزار و 83 میلی متر بارندگی معرفی کرد و گفت: بارش ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 120 درصد رشد داشته است.
زوراوند افزود: گواور با 785 میلی متر و جوانرود با 698 میلی متر بارش نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم پربارش ترین شهرهای استان قرار گرفته اند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سومار با 306 میلی متر، سنقر و کلیایی با 332 میلی متر و قصرشیرین با 386 میلی متر به ترتیب کم بارش ترین نقاط استان در سال زراعی جاری بوده اند.
وی همچنین میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز 450 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته که 195 میلی متر بود 131 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 62 درصد رشد داشته است.
زوراوند با بیان اینکه پاوه، گواور، جوانرود، گیلانغرب، دالاهو و ثلاث باباجانی شهرهایی با بارش بیش از 600 میلی متر هستند، گفت: کرمانشاه، روانسر، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، سرارود و حمیل نیز بیش از 500 میلی متر بارش داشته اند.
معاون هواشناسی کرمانشاه در ادامه به تداوم سرمای شبانه در بسیاری از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود امشب دمای 15 شهر و شهرستان به زیر صفر درجه برسد که سنقروکلیایی با منفی 5 و گواور با منفی 3 درجه سردترین نقاط استان خواهند بود.
وی در پایان و با اشاره به اینکه دمای امشب شهر کرمانشاه به منفی یک درجه می رسد، افزود: انتظار می رود برای فردا بین 2 تا 4 درجه به دمای روزانه و 2 تا 3 درجه به دمای شبانه در اغلب مناطق استان افزوده شود.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.