به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام آیت عباسیان روز شنبه در همایش تخصصی ترویج وقف با موضوع واقف خیراندیش مرحوم آیت الله حاج عبدالله کرکوکی که در محل مجتمع آل آقای کرمانشاه برگزار شد، از این شخصیت به عنوان واقفی بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: از 23 هزار رقبه، تنها اسناد هشت هزار رقبه به روز است و 15هزار رقبه هنوز حق وقف را پرداخت نکرده اند.
وی با تاکید براینکه همایش و مراسمات یادبود این بزرگوار باید آنگونه که شایسته است برگزار شود، افزود: این مراسمات باید به گونه ای باشد تا مردم با برکات و زوایای زندگی این شخصیت آشنا شوند.
حجت الاسلام عباسیان افزود: هزاران نفر از نعمت موقوفات آیت الله کرکوکی برخوردار شده اند که موقوفات وی به چند بخش تقسیم می شود که دارو و درمان بخشی از آن بود.
وی با بیان اینکه قسمت دوم موقوفه به دانش آموزان بی بضاعت تعلق دارد، افزود: مدرسه ای در شهرک فدک ساخته شده که از محل همین موقوفه تاکنون کمک های بسیار به بحث آموزشی و تهیه البسه دانش آموزان شده است.
او گفت: در سال گذشته بیش از 17هزار دانش آموز کرمانشاهی از محل این موقوفه و چندین موقوفه دیگر خدمات آموزشی دریافت کرده اند.
وی از نشر و معارف قرآنی به عنوان قسمت سوم موقوفه یاد کرد و گفت: امسال بیش از 24 هزار قرآن آموز از محلل این موقوفه و دیگر موقوفات در کرمانشاه تحت تعلیم هستند که در هیچ کجای کشور همچنین رقمی دیده نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد، از سوی دیگر 90 هزار جلد قرآن در سال گذشته از محل همین موقوفه در سال گذشته چاپ و در مناطق محروم توزیع شده است.
وی از نیاتی در زمینه طلاب و چاپ کتب مفیده به عنوان دیگر نیات موقوفه ای این عالم بزرگوار یاد کرد و افزود: پس از گذشت 210 سال هنوز اثرات موقوفه ای این مرحوم پابرجاست که باید زندگی وی به الگویی برای همگان تبدیل شود.
وی از وجود 52 هزار رقبه در کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: بیشترین موقوفات استان به حوزه‌های علمیه، طلاب و قرآن تعلق دارد که پس از آن در زمینه دانش آموزان نیازمند، زوار و دارو و درمان می باشد.
7460/3033

انتهای پیام/*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.