به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: برگزاری نمایشگاه و جشنواره هایی در حمایت از کالای ایرانی در سطح شهرستان های استان از دیگر اقدامات این اداره کل برای معرفی بهتر کالای ایرانی است که در دستور کار قرار دارد.
او در ادامه با اشاره به شرایط خاص مرزی استان برای عبور و مرور کالای قاچاق اظهار داشت: در شهرستان های مرزی باید برگزاری کارگاه های ویژه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام جعفری همچنین با اشاره احتمال زیاد تعطیلی بنگاه های اقتصادی کشور ناشی از قاچاق و بیکاری افراد، گفت: تبعات قاچاق کالا و ارز در جامعه بسیار عمیق است و بُعد امنیتی حیات جامعه را به خطر می اندازد.
او یادآوری کرد که تشریح ابعاد تبعات قاچاق کالا به مردم در قالب هنر، نمایشگاه، تبلیغات، اطلاع رسانی و سایر موارد بسیار ضروری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بُعد نرم افزاری این مبارزه است و بر پیشگیری بیشتر تمرکز دارد.
حجت الاسلام جعفری در ادامه از همه دستگاه های عضو خواست با هم افزایی و تعامل با هم به تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محیط کاری و جامعه انجام دهند.
وی ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اصناف و صدا و سیما را از جمله دستگاه هایی دانست که مخاطب های فرهنگی زیادی دارند و تاکید کرد که کار فرهنگی در این دستگاه ها بسیار موثر است.
او در پایان خواستار هم پوشانی سیاستگذاری ها با اقدامات فرهنگی شد و گفت: اگر بین سیاست گذاری های فرهنگی و اقدامات دستگاه ها در جامعه تناقض باشد همه راهکارهای فرهنگی تباه می شود و دیگر نمی شود با توصیه از مردم چیزی خواست بلکه باید در عمل کار انجام شود.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر استان به ریاست استاندار برگزار می شود که شامل چند کمیته از جمله کمیته مبارزه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14شهرستان و 2 هزار 600 روستا 371 کیلیومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.