کامران رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با بیان اینکه جشنواره شبدیز بعد از حدود 15 سال، از سال گذشته احیا شده است، افزود: ما برای برگزاری این جشنواره به صورت ملی آمادگی داریم و این ظرفیت هم در استان کرمانشاه وجود دارد.
وی اظهار داشت: تکیه ‌گاه من به عنوان دبیر اجرایی چه در سال گذشته و چه امسال اعضای متعهد انجمن سینمای جوان کرمانشاه بودند که بدون هیچ چشمداشتی تمام کار جشنواره را تقسیم کردند و به بهترین شکل انجام دادند.
او گفت: اگر قرار بر دائمی شدن جشنواره هم باشد باز هم می‌شود روی هنرجویان و فیلم‌سازان دفتر حساب کرد.
وی ملزومات برگزاری جشنواره ملی را عزم همه دستگاه‌های اجرایی شهر برای پیشبرد این هدف و در راستای توسعه فرهنگی دانست و افزود: امسال نسبت به سال قبل متحمل سختی‌های بیشتری شدیم که قسمتی از آن مربوط به وضعیت اقتصادی کشور است و بخشی از آن عدم همراهی دستگاه‌های مختلف دولتی است.
رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حد توان خود کمک کرد اما توقع ما همراهی سایر بخش‌ها بود که میسر نشد.
رضایی اضافه کرد: زمانی این رخداد فرهنگی در شهر ماندگار می‌شود که تمام ادارات و سازمان‌های عریض و طویل فرهنگی بخواهند و سهم خود را در برگزاری ایفا کنند.
دبیر اجرایی شصت و دومین جشنواره منطقه ای شبدیز در ادامه گفت: اگر احساس مسئولیت و اراده‌ اعضای انجمن سینمای جوان کرمانشاه نبود، هیچ‌وقت جشنواره‌ای در این شهر برگزار نمی‌شد.
او تصریح کرد که من هم به اصرار همین بچه‌ها که چندین ماه از وقت خود می‌گذرند و هزینه می کنند تا قدمی برای شهر بردارند، موافقت کردم که مسئولیت جشنواره را برعهده بگیرم و گرنه به خاطر سختی‌های برگزاری قید آن را می‌زدم.
رضایی همچنین به کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره امسال نیز اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به اینکه تهران هم جزو منطقه «شبدیز» بود، آمار بالا را این دوستان از آن خود کردند که البته طبیعی هم هست.
وی افزود: به دلایل مختلف فیلمسازان شهرستانی ترجیح می دهند ادامه کار حرفه‌ای خود را در تهران پیگیری کنند و عملا خیلی از دوستانی که از تهران تشریف آورده‌اند، اصالتا اهل شهرهای دیگر و از جمله کرمانشاه هستند.
وی توضیح داد که در مورد آثار حاضر در جشنواره که دوستان مقیم استان تولید کرده‌اند، تقریبا در تمام بخش‌ها کرمانشاه نماینده دارد و این نشان می دهد که این شهر خاستگاه استعدادهای هنری و سینمایی است.
جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس شبدیز که از 14 اسفند در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شده بود جمعه شب با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
در مجموع یک هزار و 900 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از این تعداد 50 تک عکس و پنج مجموعه عکس، 100 عنوان فیلم و 13 عنوان فیلمنامه در جشنواره ارائه شد.
هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران و کرمانشاه در این جشنواره حضور داشتند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.