به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در نشست خبری اصحاب رسانه شرق استان در سرسرای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه معبد آناهیتا بزرگترین ظرفیت توسعه گردشگری شهرستان کنگاور محسوب می شود، اظهار کرد: این اثر ارزشمند تاریخی علاوه بر ظرفیت گردشگری مناسب دارای موقعیت بسیار خوب جغرافیایی است.
او به بازدید چند هفته پیش خود از این سایت تاریخی اشاره کرد و افزود: بعد از بازدیدی که از معبد آناهیتا داشتم با طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور مذاکراتی تلفنی در خصوص تعیین و تکلیف پروژه مطالعاتی این اثر بزرگ انجام دادیم.
نماینده ارشد دولت در استان کرمانشاه، معبد آناهیتا را یکی منحصر به فردترین جاذبه های تاریخی غرب کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در سفر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در اوایل سال 98 به استان همدان و کرمانشاه بنا داریم بخشی از بازدید وی را به معبد آناهیتا و پیگیری پروژه مطالعاتی آن اختصاص دهیم.
بازوند در ادامه به اخذ مجوزهای لازم برای بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با بازگشایی مرز خسروی محور جدید گردشگری از کنگاور تا قصرشیرین ایجاد خواهد شد که رونق دهنده صنعت گردشگری و جذب توریست را به دنبال دارد.
وی در ادامه تلاش برای ثبت جهانی اورامانات را یکی از برنامه های اصلی حوزه گردشگری استان عنوان کرد و بیان داشت: یک پنجم مساحت استان کرمانشاه به اورامانات اختصاص دارد که در صورتی که این تلاش ها به ثبت جهانی این منطقه بکر و خوش آب هوا منجر شود، تحولی شگرف در این منطقه رخ خواهد داد.

**غم تسلی نخستین سکونتگاه غیررسمی که در دولت دوازدهم سامان یافت
استاندار کرمانشاه در ادامه به پروه مسکن مهر غم تسلی کنگاور اشاره کرد ویادآور شد: محله غم تسلی به عنوان یکی از سکونتگاههای غیر رسمی پس از سالها و با تلاش دولت تدبیر و امید سامان یافت و ساکنین این محله به مسکن مهر جدید خود منتقل شدند.
او با بیان اینکه اقساط وام های ساکنین مسکن مهر غم تسلی (مهرآوران) چهار ماه تنفس دارد، افزود: با پیگیری های که به تازگی انجام دادیم بازپرداخت وام ها را تا 18 سال افزایش دادیم.
بازوند همچنین از واریز 150 میلیون تومان هزینه صدور سندهای مالکیت که باید توسط ساکنین پرداخت می شد، به حساب اداره مسکن و شهرسازی شهرستان کنگاور خبر داد.

**آزاد راه همدان – کرمانشاه احداث می شود
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه متاسفانه یک کیلومتر آزادراه در استان نداریم که البته به تازگی ساخت آزادراه بیستون-کرمانشاه- حمیل با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است، افزود: اعتبار مورد نیاز احداث این آزادراه یک میلیارد و 500 میلیارد تومان است که 70 درصد آن توسط سرمایه گذار و 30 درصد دیگر از اعتبارات دولتی تامین می شود.
وی با بیان اینکه آزادراه ها از عوامل توسعه و تولید ثروت در استان هستند، گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که بخش خصوصی تمایل پیدا کند به موضوع ساخت آزادراه ها ورود کند.
بازوند به احداث آزاد راه همدان – کرمانشاه با اعتبار 2 هزار 800 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: با وزیر راه و شهرسازی توافق کرده ایم که سرمایه گذار بخش خصوصی پای کار بیاید و 50 درصد هزینه ساخت آزادراه همدان- کرمانشاه و همچنین کرمانشاه- خسروی تومان را تامین کند و مابقی اعتبار آن را دولت تقبل خواهد کرد.
او ادامه داد: سرمایه گذار آزاد راه همدان– کرمانشاه پس از پیگیری ها فراوان مشخص شد و هم اکنون وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین آیین نامه ها و ضوابط اجرایی است.
وی همچنین به تصویب احداث بندرخشک غرب کشور در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این بندر خشک با سرمایه بخش خصوصی احداث می شود و لازمه آن نیز برخورداری از راه آهن و شبکه آزادراهی است که خوشبختانه شبکه ریلی استان افتتاح شده و باید هر چه زدتر شبکه آزادراهی استان را نیز احداث کنیم تا انگیزه ای برای ورود بخش خصوصی به موضوع احداث بندر خشک شود.

**ممنوعیت کشت برنج باید برای همه استان ها یکسان باشد
بازوند در ادامه به کشت برنج و انتفاع جوامع محلی اشاره کرد و افزود: اگر کشت برنج در برخی استان‌ها آزاد است این حق باید برای کرمانشاه هم محفوظ باشد هم اکنون 43 هزار هکتار برنج در کشتزارهای خوزستان کشت می‌شود اما در شهرستان صحنه تنها 441 هکتار برنج کشت می شود.
وی بیان داشت: به عنوان مدیر ارشد استان در قبال حفظ منافع این مردم شریف که هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده‌اند و از بیکاری رنج می‌برند، خود را مسئول می دانم و نمی‌پذیریم که کشت گسترده برنج در برخی استان‌های حوزه آبریز کرخه همچون لرستان و خوزستان آزاد باشد اما در استان ما کشاورزان نقره داغ شوند.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: اگر می‌توان با استفاده از روان‌آب‌های مازاد به کشت محصولات با ارزش‌افزوده بالا همچون برنج اقدام کرد، نباید این حق را از کشاورز سلب کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین در خصوص بازگشت سالاری معاون عمرانی استانداری اظهار داشت: حضور چند روز پیش بنده در مجلس شورای اسلامی هیچ ارتباطی به موضوع سالاری نداشت و با پیگیری ها و استعلاماتی که وزارت کشور از بنیاد مسکن و دیوان محاسبات انجام داد بازگشت قانونی سالاری به عنوان یک نیروی بومی و توانمند به استانداری فراهم شد.
در این نشست خبری که حدود 2 ساعت به طول انجامید، خبرنگارانی از شهرستان های کنگاور و هرسین حضور داشتند.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.