در این یادداشت آمده است: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه به رانندگان هشدار داده تا از پیاده‌روها استفاده نکنند و این ممنوعیت را محترم بشمرند و گرنه با جریمه 65 هزار تومانی پلیس روبرو خواهند شد.
سرهنگ شیری می‌گوید در صورتی که راننده خودرو داخل پیاده‌رو پارک کند علاوه بر جریمه 40 هزار تومانی وسیله نقلیه‌اش با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود. »ایرنا-کد خبر83230995- 13 اسفند 97«.
در مناطق مختلف شهر و شهرک‌های اقماری کرمانشاه، این تردد خودرو در پیاده‌رو یک امر عادی است. پلیس می‌تواند از انتهای مسکن به طرف شهرک ظفر شروع کند.
روز یکشنبه به درمانگاه ولی عصر (عج) واقع در آبادانی و مسکن رفتم، بیش از هفت خودرو در پیاده رو چند نمایشگاه اتوموبیل پارک شده بود. خواستم از پیاده‌رو کنار داروخانه عکس بگیرم که یکی کارکنان نمایشگاه اجازه نداد.
طبق قانون هیچ مغازه داری حق اشغال پیاده‌رو جلو محل کار خود را با اقلام خود ندارد یا صاحب نمایشگاه حق پارک خودرو‌های مشتریانش را در پیاده‌رو ندارد. 2 سال پیش یک یادداشت با عکس در این‌باره به شهردار وقت ارسال کردم و نوشتم حالا دیگر حتی سوپرمارکت‌ها با گذاشتن یک صندلی در خیابان جلو محل کار خود مانع پارک قانونی شهروندان می‌شوند.
حالا سری به فرهنگیان فاز 2 بزنید، یک سوپر ماهی و گوشت مرغ تابلوی بسیار بزرگی در خیابان نصب کرده و مانع پارک دیگران می‌شود. اما هیچ اتفاقی نیافتاد و هنوز این بی قانونی ادامه دارد. از پارک دوبله و سوبله و بیشتر نمی‌گویم که در پیچ میدان امام حسین (ع) به جاده سنندج در حضور پلیس مانع عبور و مرور و ترافیک آن منطقه می‌شوند.
این قصه پر غصه غیرقانونی و عدم اعمال قانون توسط پلیس حاضر در محل، باید روزی تمام شود. اگر پلیس راهنمایی به‌درستی می‌خواهد شهروندان قانونمند باشند ابتدا کارکنان این قشر زحمت‌کش که در سرما و گرما به فعالیت مشغولند باید جلو بی‌قانونی شهروندان را بگیرند. هرچند لفظ ترکیبی «بی قانونی شهروندان» دور تسلسل است و بر مدار باطل حرکت می‌کند. نمی‌توان شهروند بود و اصول آن را اجرا نکرد.
ستاد رفع سد معبر که روزگاری بدون آنکه خودش بداند بر بدنه نیسان آبی نفتی‌اش نوشته بود «ستاد سد معبر»! پلیس راهنمایی و کارکنان این ستاد به خیابان یک‌طرفه خیام سری بزنند. چپ و راست خیابان مملو از وانتی‌های فروشنده اقلام میوه و تره‌بار است. از قرار معلوم باید رییس راهنمایی و رانندگی خود دستور انتقال خودروهای سمت راست خیابان خیام را صادر کند و «ستاد رفع سد معبر» به خلوت‌کردن وانت‌های مزاحم عبور و مرور که باید خودرو اتوبوسرانی هم از میانه تنگ آن عبور کنند چاره‌ای بیاندیشد.
کمبود پارکینگ در شهر‌ نمی‌تواند از حیطه مسوولیت راهنمایی و رانندگی و شهرداری کرمانشاه خارج باشد. خیابان یکطرفه کوتاه شهید مطهری به شهید مدرس که آزمایشگاه، بانک و مطب پزشکان را در خود جای داده است به درد خیابان خیام دچار شده است. هیچ لذتی از به‌کار‌گیری قانون ارزشمندتر نیست. همه ما موظف به اجرای قانون هستیم حتی اگر آن را دوست نداشته باشیم. شهر در تیول خودروهای قفل شده در ترافیک، علل متعددی دارد. از عدم رعایت قانون توسط شهروندان و اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد رفع سد معبر. برای شهروند‌شدن و اجرای قانون باید از جایی شروع کرد. بهتر است از مجریان قانون آغاز شود.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.