سیاوش نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی با عنوان 'نی واژه ها' افزود: مهلت ارسال آثار به این کنگره پایان آبان 97 بود.
وی با بیان اینکه کنگره‌های ملی متعددی در زمینه شعر عاشورایی در کشور برگزار شده و می‌شود، گفت: این کنگره، دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کرمانشاه است که با نام 'نی واژه ها' نامگذاری شده است.
وی به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه شعر اشاره کرد و اظهار داشت: کرمانشاه را به لحاظ توانایی شاعران آن 'شیراز دوم' می‌نامند و این پتانسیل بالا یکی از دلایل برگزاری این کنگره در کرمانشاه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور از ارسال بیش از 185 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم دبیرخانه دائمی کنگره را در شهرستان کنگاور راه‌اندازی کنیم تا در سال های آتی برگزاری این کنگره در استان استمرار یابد.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه، گفت: محورهای بخش اصلی کنگره شامل صفات و فضائل امام حسین(ع)، در باب قیام کربلا، طفلان حضرت زینب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، یاران امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا و سایر مفاهیم مرتبط با قیام کربلا (به زبان فارسی و کُردی) می‌باشد.
او گفت: همچنین در بخش ویژه علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع «ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای مدافع حرم (به زبان فارسی و کُردی)» ارسال کنند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.