خلیل حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در 11 ماه سپری شده از سال جاری را 32 میلیون و 653 هزار و 64 دلار به وزن 17 هزار و 890 تن ذکر کرد.
وی گفت: از مجموع این میزان واردات، گمرک کرمانشاه با 22 میلیون و 747 هزار و 594 دلار کالای وارداتی به وزن چهار هزار و 124 تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در این مدت به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن کاهش 34 درصدی و از حیث ارزش افزایش 26 درصدی داشته است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود: همچنین در 11 ماه سپری شده از سال جاری از گمرک پرویزخان 9 میلیون و 627 هزار و 309 دلار کالا به وزن 13 هزار و 142 تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی چهار درصد کاهش و از حیث ارزش نیز 48 درصد کاهش داشته است.
حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 20 کشور وارد می‏شود، تصریح کرد کشور چین با هشت میلیون و 401 هزار و 9 دلار کالا به وزن یک هزار و 175 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در این مدت را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در مدت یاد شده کشور عراق با هشت میلیون و 334 هزار و 76 دلار کالا به وزن 10 هزار و 30 تن و کشور سوئیس با سه میلیون و 188هزار و 294 دلار کالا به وزن 42 تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، ماشین آلات و دستگاه ها برای تهیه یا تولید صنعتی غذاها یا نوشابه ها، مواد شروع کننده و مواد تسریع کننده واکنش شیمیائی و فرآورده های کاتالتیک ذکر کرد.
جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، آنتی اکسیدان، دستگاه های آبگرم کن و آبسرد کن توام، ماشین آلات و دستگاه ها برای آسیاب کردن یا عمل آوردن غلات یا سبزیجات خشک کرده، نخ بسیار مقاوم ازپلی استرها آماده نشده برای خرده فروشی، تلمبه های چرخ دنده ای را از دیگر کالاهای وارد شده در این مدت اعلام کرد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.