به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با حضور استاندار در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: روند بازسازی مناطق زلزله زده با همکاری دولت، بنیاد مسکن و مشارکت خوب مردم به خوبی پیش می رود و باید این روند مطلوب را با شتاب بیشتری تا تحویل همه واحدها ادامه دهیم.
او از استاندار کرمانشاه نیز به واسطه تبدیل تهدید زلزله به فرصتی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی نامقاوم در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: با سیاست و رویکرد مهندس بازوند توانستیم حدود سه هزار و 500 واحد مسکونی را که در اثر زلزله آسیبی ندیده بود، مقاوم کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه آمار واحدهای تخریبی براثر زلزله 24 هزار و 500 واحد بود، گفت: به دستور استاندار کرمانشاه 27 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است که این فرصت بسیار خوبی برای مستحکم کردن خانه های مردم بود.
سالاری به آمار چهار هزار واحد مسکونی در مرحله پی کنی در مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و افزود: در شهر 2 هزار و در روستاها نیز 2 هزار آمار داریم که کسی دنبال ساخت و ساز در این مناطق نیست و بنیاد مسکن باید این آمار را حذف کند.
وی همچنین از بانک ها به واسطه همکاری با مردم مناطق زلزله زده قدردانی کرد و از مسئولان بانک ها خواست سطح همکاری را افزایش دهند تا مردم هرچه سریعتر وارد منازل خود شوند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.