به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازسازی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، خواستار تعیین تکلیف متولی واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده بخصوص سرپل ذهاب شد و افزود: باید مشخص شود که راه و شهرسازی متولی ساخت و اتمام این واحدها است یا بنیاد مسکن.
وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی 20 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر سرپل ذهاب به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز کرده است، گفت: براساس دستورالعمل ، راه و شهرسازی باید متولی انجام کار در مسکن مهر سرپل ذهاب باشد.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: بعد از سالگرد زلزله 21 ابان 96 و برگزاری جلسه ای با حضور رئیس جمهوری در تهران و تاکید دکتر روحانی مبنی بر تسریع در روند بازسازی و به ویژه مسکن مهر سرپل ذهاب شاهد شتاب در اجرای این پروژه هستیم.
بازوند افزود: اکنون کارگاه بازسازی این پروژه فعال است و از بنیاد مسکن و راه شهرسازی می خواهیم هرچه سریعتر متولی امر را مشخص کنند و سرعت اجرای پروژه را بالا ببرند.
استاندار کرمانشاه درادامه سخنان خود با بیان اینکه همه افرادی که قبل از وقوع زلزله 21 ابان سال 96 اقدام به دریافت وام کرده اند چه خسارت دیده و یا ندیده باشند وام آنها تا سقف 50 میلیون تومان به مدت 2 سال امهال شده است.
وی افزود: کسانی هم که وام بالای 50 میلیون تومان در مناطق زلزله زده دریافت کرده اند در صورت تایید بنیاد مسکن مبنی بر خسارت دیدن در اثر زلزله، وام آنها امهال می شود.
او با اشاره به اینکه از طرف بانک مرکزی به مالک هر خودرو که در مناطق زلزله زده دچار خسارت شده است، پنج میلیون تومان پرداخت می شود، گفت: سقف این وام پنج میلیون تومان است و بسته به میزان خسارت مالکان می توانند تا این سقف وام دریافت کنند.
او مرجع ارزیابی میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده را بنیاد مسکن دانست و از بانک ها خواست به افرادی که واحدهای مسکونی آنها دچار خسارت شده اما فاقد کارت پایان خدمت هستند، وام پرداخت کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: مجموع بلوک های مسکن مهر سرپل ذهاب 21 مورد است که عملیات اجرایی همه بلوک ها شروع شده و 2 بلوک به صورت کامل به اتمام رسیده و 6 بلوک هم تا پایان سال تمام می شود.
مسعود شریفی به اختصاص 20 میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی و براساس مصوبه هیات دولت برای این پروژه اشاره کرد و افزود: منتظر تزریق 6 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک بلاعوض برای پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب هستیم.
او گفت: برای ادامه کار و جلوگیری از متوقف شدن فعالیت در این واحدها نیاز به این مبلغ کمک بلاعوض داریم.
به گفته او، اکنون سه بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب نیز در حال احداث اسکلت هستند و 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.