به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در این آیین که با حضور استاندار کرمانشاه و دیگر مسولان استانی در آمفی تئاتر وحدت دانشکده فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عزیزی توانست در اشعار خود بین مفاهیم علمی، فرهنگی، هنری و آیینی ارتباط برقرار کند.
حجت الاسلام رحیم جعفری ادامه داد: این شاعر در سبک خود، مثنوی را با چاشنی عرفان و معنویت با انقلاب پیوند زده است.
این مسئول ادامه داد: اندیشه و تفکر عزیزی فراتر از استانی و ملی است و او توانست فضای جدیدی در عرصه شعر و ادبیات ایجاد کند.
جعفری افزود: این شاعر آیینی می تواند الگویی ارزشمند برای نسل جدید مشتاق رشد و تعالی قرار گیرد.
در پایان این آیین از خانواده زنده یاد احمدعزیزی تجلیل شد‌.
مرحوم عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت (ع) در بیشتر آثارش موج می‌زند.
احمد عزیزی که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر روز دوشنبه 16 اسفند سال 95 در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.