به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در انجام پروژه های اقتصاد مقاومی که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی حاصل مشورت 300 اقتصاددان مطرح کشور است، افزود: این رویکرد در محافل علمی حسابی مورد چالش و چکش کاری قرار گرفته است و رویکردی بومی از نسخه توسعه کشورهای تازه توسعه یافته مانند چین است.
او با بیان اینکه همه موارد توسعه در این راهبرد بلندمدت توسعه کشور گنجانده شده بیان داشت: اقتصاد مقاومتی هم به صادرات و هم به تولید با کیفیت داخلی توجه کرده به معنی ریاضت اقتصادی نیست.
به گفته بازوند، پرورش ماهی در قفس سدها مصداق روشنی از رویکرد اقتصاد مقاومتی در یک دستگاه اجرایی است که از ظرفیت خالی یک پروژه هم اشتغال هم افزایش بهروری تولید و هم زمینه صاردات فراهم شده زیاد مسئله پیچیده ای نیست.
بازوند در ادامه محور اصلی اقتصاد مقاومتی را مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به فرهنگ عمومی و در جامعه نهادینه شود زیرا تا این تفکر و فرهنگ کار در مردم شکل نگیرد موفق نخواهیم شد.
استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به ثبت عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی در سامانه نیما اقدام کنند زیرا عملکرد دستگاه های آنها فقط از طریق این سامانه مورد ارزیابی قرار می گیرد و به وزارتخانه ارسال می شود.
او اضافه کرد: از سه دستگاه اجرایی که در سال جاری در اجرای پروژه ها و شاخص های اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته اند تجلیل می شود و سه دستگاه که در رده آخر قرار بگیرند تذکر و عملکرد آنها به وزراتخانه مطبوعشان ارسال می شود.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام عید نوروز، سفر مسافران نوروزی به کرمانشاه، از شهرداری ها و راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرایی خواست در زیباسازی شهری، ایجاد امنیت و آرامش و اقامت خوب برای مسافران تلاش کنند تا ذهنیت خوبی نسبت به استان پیدا کنند.
او در پایان از برخی دستگاه های اجرایی که هنوز پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 98 را اعلام نکرده اند، انتقاد کرد و گفت: دستگاه ها باید هرچه زودتر پروژه های اقتصادی مقاومتی شان را اعلام کنند و از ظرفیت های این رویکرد در توسعه استان بهره ببرند.

** سازمان جهاد کشاورزی بیشترین پروژه و درصد عملکرد به رویکرد اقتصاد مقاومتی دارد
رییس سازمان برنامه ریزی و بوجه استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: در سالجاری 19 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده که حاصل آن 156 مصوبه، تعریف 103 پروژه که از این تعداد هفت پروژه ملی و 96 پروژه استانی بوده است.
حبیب الله وفایی در ادامه سازمان جهاد کشاورزی را با 36 پروژه و 165 درصد پیشرفت فیزیکی، صنعت و معدن و تجارت با 14 پروژه و 82 درصد پیشرفت دستگاه اجرایی برتر در رویکرد اقتصاد مقاومتی استان معرفی کرد و گفت: این آمار برحسب ثبت عملکرد دستگاه ها در سامانه نیما است.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی و عملکرد دستگاه ها در رویکرد اقتصاد مقاومتی به مرکز کشور ارسال می شود خواستار هرچه سریعتر معرفی کردن پروژه های اقتصاد مقاومتی ادارات در سال 98 شد که امکان بموقع استفاده از اعتبارات این رویکرد برای توسعه استان فراهم شود.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.