به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین امیری عصر دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 73 دفتر گردشگری، 18 هتل، 21 مهمانپذیر، 2 هتل آپارتمان و 15 اقامتگاه بوم گردی که در مجموعا سه هزار و 200 تخت هتلینگ را شامل می شوند در استان وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان، از ثبت 2 هزار و 200 اثر ثبت شده ملی نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک اثر ثبت شده جهانی (بیستون) را نیز داریم که البته با تاسف باید گفت که استانداردهای لازم بین المللی و حتی ملی در آن رعایت نمی شود.
امیری با بیان اینکه بخش های زیارتی- مذهبی، توریسم سلامت، بازرگانی و تجارت، راهیان نور و یادمان ها و ... همگی در حوزه گردشگری قرار می گیرند که هر کدام می تواند جاذبه بخصوصی باشد، گفت: استان کرمانشاه از همه این ظرفیت ها برخوردار است.
رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه به برخی مشکلات این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: نبود پروازهای خارجی در فرودگاه کرمانشاه و نبود پروازهای داخلی به استان های گردشگر پذیر مانند اصفهان، مازندران، رشت، شیراز و ... از جمله این مشکلات است.
وی تصریح کرد: نبود تابلوهای راهنما برای آثار گردشگری و وجود مشاغل مزاحم و ترافیک سنگین در کنار برخی آثار گردشگری مانند تکیه معاون الملک، عدم وجود پایانه مسافربری مناسب، نبود کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری و نبود راهنما و نیروهای آموزش دیده در محوطه های گردشگری از دیگر مشکلات این حوزه در کرمانشاه است.
امیری در پایان گفت: برای بهتر شدن وضعیت صنعت توریسم پیشنهاد می شود علاوه بر تشکیل مرتب کمیسیون گردشگری استان، زیرساخت های فرودگاهی کرمانشاه تقویت و اضافه شدن پروازهای بین المللی (ترکیش) و همچنین پروازهای داخلی به استان های با قابلیت گردشگر بالا به صورت جدی پیگیری شود.
در استان کرمانشاه چهار هزار و 200 اثر ثبت شده گردشگری ملی وجود دارد و سالانه این استان پذیرای بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.