به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در آیین افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای «بنی نهر سفلا» گهواره افزود: با انسجام خوب دولت و ملت و مجموعه نظام و با رهنمود و پیام امیدبخش رهبرمعظم انقلاب اسلامی تهدید زلزله به یک فرصت تبدیل شد.
وی اظهار داشت: زلزله بحران سنگینی در استان کرمانشاه بود که در این حادثه سنگین، 104 هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد 67 هزار واحد تعمیری و 37 هزار واحد احداثی است.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: از مجموع 67 هزار تعمیری، کار تعمیر 61 هزار واحد مسکونی پایان یافته و از مجموع 37 هزار واحد احداثی نیز 25 هزار واحد مسکونی ساخته شده و ساخت مابقی نیز در دست اقدام است.
بازوند افزود: در مجموع پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکونی روستایی 97 درصد و در شهر هم 70 درصد است و اتمام بازسازی واحدهای شهری تا پایان سال 98 خواهد بود.
او اظهار کرد: از تلاش های مردم اهل حق که در کنار سایر مردم در امر زلزله خدمات رسانی و مشارکت فعالانه ای داشتند و همچنین 12 ستاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان های کشور در کار بازسازی مناطق زلزله زده قدردانی می شود.
وی گفت: زلزله در مجموع تاکنون با احتساب امهال، اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض بیش از 10 هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته و دولت با وجود تنگناهای مالی و تحریم ها برای مردم زلزله زده کم نگذاشته که تلاش های دولتمردان و همچنین مشارکت مردم در این امر قابل تقدیر است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.