به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، در سرسرای امید استانداری، افزود: امنیت در مرزها با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همراهی و مشارکت خوب مردم حاکم است و اکنون مشکل امنیتی نداریم.
او گفت: تمام تحرکات گروهک ها در خارج از مرزها با اشرافیت اطلاعاتی نیروها رصد می شود و اجازه هیچ گونه تحرکاتی به این گروهک ها را نمی دهیم.
وی در ادامه به تشریح امنیت در حوزه داخلی نیز پرداخت و گفت: در بحث فراوانی سرقت ها نسبت به میانگین کشوری رتبه استان بهتر شده است و در سرقت های خُرد نیز استان از رتبه 14 به رتبه 16 در سال جاری رسیده است.
به گفته او در قتل نیز استان تغییری نسبت به سال گذشته نداشته و در خودکشی هم در سال 96 به میزان 14 درصد کاهش داشتیم اما امسال تغییری نداشته ایم.
وی اظهار داشت: در زمینه خودکشی استان در سال 96 رتبه ششم داشت که خانواده ها هم همراهی خوبی امسال در این زمینه داشته اند و امیدواریم روند کاهشی را در این زمینه طی کنیم.
به گفته او استان در تصادفات درون شهری از رتبه 11 به 19 و در برون شهری هم 2 رتبه کاهش داشتیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه در مورد جرائم مالی در استان نیز گفت: در این زمینه در سال 96 رتبه 13 کشوری داشتیم که امسال به رتبه 16 رسیدیم.
الهی تبار همچنین استان کرمانشاه را براساس شاخص های ارائه شده توسط وزارت کشور، استان با اخلاقی دانست و گفت: در زمینه مفاسد اخلاقی رتبه 31 کشور را داریم که نشان می دهد مردم استان با اخلاق هستند.
او همچنین به حوزه انتصابات استان نیز اشاره کرد و گفت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون 50 نفر به عنوان فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار در استان منصوب شده که هشت نفر اهل سنت و پنج نفر نیز برون سازمانی هستند.
به گفته او در یک سال اخیر 28 حزب و تشکل قانونی سیاسی در استان مجوز گرفته و 6 تشکل هم در حال اخذ مجوز است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد.
این استان 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.