به گزارش خبرنگار ایرنا، امین قهرمانی شامگاه شنبه در کارگروه ستاد گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با 200 اثر در شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.
وی تصریح کرد: در شهرستان روانسر56 اثر ثبت شده ملی، پاوه 21 اثر و جوانرود نیز 18 اثر ثبت شده وجود دارد.
قهرمانی تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال 14 اثر برای ثبت در آثار ملی تهیه و پرونده آن ها به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال شده است.
این مقام مسوول افزود: غار دست ساز خالو حسین، کتیبه سنگی دزآور، مجموعه چنارهای نوسود، آبشار روستای شرکان، چنار سراب هولی و چند آیین سنتی مانند جشن انار از آن جمله هستند.
وی همچنین با اشاره به قابلیت بالای اورامانات برای جهانی شدن، گفت: مقدمات و زیرساخت های کار نظیر تهیه مطالعات زیست محیطی و زمین شناسی و اطلس مردم شناسی، ساماندهی و احیای بازارچه مرزی نودشه، شناسایی مناطق با ارزش تاریخی و ... در حال انجام شدن است.
قهرمانی در پایان با بیان اینکه تخصیص نیافتن اعتبار کافی باعث شده تا روند آماده شدن منطقه اورامانات برای جهانی شدن به تعویق بیفتد خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی برای تحقق این مهم شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.