به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه مسوولان و دست اندرکاران استان باید برای جهانی شدن اورامانات تلاش کنند.
وی افزود: یک پنجم جمعیت استان در منطقه اورامانات سکونت دارند و اگر این منطقه به ثبت جهانی برسد تحولی شگرف در استان و صنعت گردشگری آن ایجاد می شود.
بازوند خاطرنشان کرد: کرمانشاه استانی ثروتمند با سرمایه های بالا در بخش های مختلف از جمله گردشگری است که باید آن را در قالب صنعت توریسم به کل کشور و حتی جهان معرفی کنیم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جهانی شدن منطقه اورامانات گامی بلند و اثرگذار برای جذب گردشگر و ماندگاری آن است و به طور قطع سبب رونق اقتصادی استان نیز خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ثبت 295 اثر ملی در مناطق اورامان نشین کرمانشاه، گفت: احتمال اینکه حدود یکصد اثر دیگر نیز در این مناطق شناسایی و به ثبت برسند وجود دارد و این بیانگر ظرفیت بالای این منطقه گردشگری است.
بازوند گفت: ثبت اورامانات به عنوان یک اثر جهانی، هدیه ای است از سوی ما به آیندگان و آن ها حتما از این کار ما به نیکی یاد خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات شد و گفت: این ستاد می تواند به انجام این مهم کمک شایانی کرده و کار را سرعت ببخشد.
وی تصریح کرد: این ستاد باید هر 15 روز یکبار و زیرنظر جلسه شورای برنامه ریزی استان به منظور اینکه مصوبات آن قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، تشکیل شود.
بازوند در پایان و با بیان اینکه سال 98 باید سال گردشگری و اقتصاد استان باشد، گفت: همه دستگاه ها مکلف به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم شده اند تا شاهد پیشرفت و تحول استان باشیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.