کوروش محمودیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در 2 زلزله 7.3 ریشتری پارسال و 6.4 ریشتری امسال غرب کرمانشاه، چهار هزار و 200 واحد مسکونی در گیلانغرب تخریب شد که با اتمام ساخت سه هزار واحد مسکونی، ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی دیگر آن از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: همچنین کار تعمیرات 12 هزار واحد تعمیری که در این 2 زلزله آسیب دیدند نیز با اعطای تسهیلات به مالکان آن ها پایان یافته است.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: خدمات بسیار خوبی به زلزله زدگان شامل تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض و تسهیلات معیشتی ارائه شده و همه توان دولت در راستای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زدگان به کارگیری شده است.
محمودیان در خصوص ادعای یکی از شرکت کنندگان مسابقه بزرگ برنده باش در خصوص روستای «قلی قلی» از توابع دهستان حیدریه بخش گواور گیلانغرب، اضافه کرد: ادعای این شخص در خصوص بازسازی نشدن 90 واحد مسکونی این روستا صحت ندارد.
وی با بیان اینکه در روستای قلی قلی هیچ واحد مسکونی تخریبی نوع یک نداشته ایم، گفت: این روستا در مجموع 77 واحد مسکونی تخریبی نوع 2 دارد که از این تعداد 71 واحد پی کنی شده و از مجموع واحدهای پی کنی شده برای 70 واحد اجرای فنداسیون و 41 واحد اسکلت و پیچ و مهره انجام شده است.
وی ادامه داد: کار ساخت 35 واحد مسکونی این روستا پایان یافته که هم اکنون مالکان در آنها سکونت یافته اند و 6 واحد نیز در مرحله گچ و خاک است که بزودی تحویل مالکان می شود و تنها یک مورد در این روستا اقدام به ساخت نشده که به دلیل مراجعه نکردن مالک بوده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.