به گزارش ایرنا، حسین ویسمرادی روز چهارشنبه در کارگروه جامعه ایمن شهرستان روانسر افزود: شرایط جغرافیایی و توپوگرافی این شهرستان به گونه ای است که رانندگان با سرعت بالا رانندگی می کنند و این امر موجب افزایش آمار تلفات و سوانح جاده ای در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته هفت نفر در محورهای مواصلاتی و ارتباطی این شهرستان جان باخته اند، اضافه کرد: در همین مدت 698 نفر نیز مصدوم شده اند که بیشتر این حوادث ترافیکی در ماه های شهریور، فروردین و آبان و مرداد ماه بوده است.
فرماندار روانسر گفت: حجم ترافیک و تردد در منطقه اورامانات در نیمه اول سال نسبت به نیمه دوم سال بیشتر است و باید برنامه ریزی مدون تری برای ایمن سازی جاده ها و روان سازی ترافیک داشته باشیم.
ویسمرادی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدام هایی که از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای روانسر صورت گرفته شاهد کاهش تصادفات فوتی در شهرستان هستیم، ادامه داد: کم کاری و سهل انگاری در حفظ جان انسان ها گناهی نابخشودنی وغیرقابل اغماض است.
وی ادامه داد: محورهای کرمانشاه به روانسر و و روانسر به پاوه از مناطق حادثه خیز استان کرمانشاه است که اگر بتوانیم حتی یک نفر را از آسیب نجات دهیم بدون یک شک یک موفقیت خواهد بود.
فرماندار روانسر همکاری و هم افزایی تمام دستگاه ها را عامل موفقیت کمیته ایمن دانست و تصریح کرد: بایستی با فرهنگ سازی در تمام زمینه ها بتوانیم ایمنی شهروندان را تأمین کنیم.
فرزاد محمدی مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای روانسر نیز گفت: 6 تقاطع روستایی در محور اصلی روانسر به پاوه بسیار حادثه ساز است و آمار قابل توجهی از فوتی ها در این تقاطع ها رخ می دهد که با نصب تابلوهای راهنما، چراغ های چشمک زن و شیار لرزاننده ایمن سازی شده است.
محمد سعید سریری سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه پیشگیری از سوانح و حوادث و سلامت و رفاه شهروندان هدف اصلی اجرای طرح جامعه ایمن است، اضافه کرد: کاهش تعداد سوانح و حوادث، کاهش میزان مرگ و میر، کاهش معلولیتهای ناشی از سوانح و حوادث و ارتقای سطح سلامت و افزایش امید به زندگی از دیگر اهداف اجرای طرح جامعه ایمن است
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7455/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.