در این یادداشت آمده است: چند شکایت از اصحاب رسانه در کرمانشاه با تبرئه آنان به پایان رسید. این نتیجه و شیوه، نگاه و متانت قاضی پرونده‌ها و دادگستری استان کرمانشاه با شکایت عالی‌ترین مقام دولتی استان، قابل تحسین است. این قلم از استاندار، شهردار و رییس شورای شهر و همه مدیران استان می‌خواهد تمام شکایات خود را از رسانه‌ها باز‌پس گیرند و به اهالی قبیله قلم، به‌ عنوان کسانی که در راه امور مدنی و توسعه تلاش می‌کنند همه نقدها را به‌عنوان درس‌هایی برای بهتر‌ شدن اوضاع بر‌شمرند.
به پایان سال نزدیک می‌شویم، ‌چنان‌که باید پرونده سال 1397 بسته شود و سالی نو برای تلاش در بستر توسعه استان آغاز شود، این نویسنده به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران استان، از آن‌جا که معتقد به شیوه نوشتاری سرشار از ادب و اخلاق انسانی در هر نوشتاری است و هرگز مباد قلم او برای حمایت از مردم سرزمینش ذره‌ای به‌ سوی بد‌اخلاقی، اتهام و بی‌احترامی به ساحت گران‌قدر شخصیتی بگردد. ‌تا روز مرگم ‌جز مبانی گران‌قدر ‌نقد در کمال احترام و ادب، برای زندگی بهتر شهروندان، نشانی از شیوه بد‌نمایی قلم در آن نخواهد بود؛ ‌از مدیران ارشد استان درخواست می‌شود، ضمن گسترش آستانه گران‌قدر ساحت نقد خود و مدیرانشان، به رفع مشکلات موجود بیاندیشند و از هر‌گونه شکوائیه از صاحبان قلم و رسانه‌های نقاد، خود‌داری‌ و دستور دهند هر پرونده مفتوحی علیه روزنامه‌نگاران به فوریت بسته شود.
این عیدی بزرگی به ساحت گران‌سنگ اخلاق و مردم‌مداری مدیران استان است. رسانه‌های مکتوب در ایران به ‌دلایل مختلف از جمله گرانی کاغذ و فرایند اداره دفتر و کارکنان و چاپ در فشار مضاعفی به‌سر می‌برند. مطبوعات مکتوب در مسیر دیجیتال‌شدن رسانه‌ها در فضای مجازی و باز‌نشر سریع اخبار و گردش اطلاعات، فقط به‌دلایل ایرانی‌بودن مطالعه ما، تسمه از گرده مطبوعات کاغذی به‌در آورده‌اند.
بیش از یکصد و هشتاد سال است همین روزنامه‌های کاغذی اهمیت توسعه را به گستره کشور کشاندند. حتی آن‌جا که روزنامه‌های اولیه فقط نگاه حکومت مستبد قاجار را بازتاب می‌داد و خبری از نقد حاکمیت نبود. این روزنامه‌های کاغذی آغازگر ورود به عرصه توسعه بودند. امروز جایگاه رسانه‌ها در تاثیرگذاری بر دولت‌ها انکار‌ناپذیر است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خود از گروه کسانی باشد که هم در جلوگیری از عدم سقوط رسانه‌های مکتوب به‌ فراموش‌خانه تاریخ سهیم باشد، و نیز در جلوگیری از تشکیل پرونده‌های شکایت از اهالی رسانه پیش‌ قدم! مفید ‌بودن عمر مدیریت هر مقدار زمانی باشد به کارهای بزرگی است که انجام می‌شود. سکوت چاره‌ساز مشکلات نیست. بگذارید رسانه‌ها نفسی تازه کنند. این شکوائیه‌ها قلم را برای ابزار نقد کند می‌کند و در توسعه را چنان تنگ می‌کند که راه عبوری نخواهد گذاشت. خودسانسوری بلای جان نویسندگان شده است. همان‌ها که همه اصول کشور را رعایت می‌کنند و نیز همه قوانین را؛ نگذارید با شکایت شما، امور توسعه به بن‌بست بخورد. بدون حضور رسانه‌ها امور شما هیچ‌جا ثبت نخواهد شد. این قلم در آخرین سال‌های زندگی خود از همه مدیران استان می‌خواهد در بخشایش نظر کلمه نخست باشند. گشاده‌رو و گشاده‌دل به امید خدای سبحان دل در گرو توسعه این استان عقب‌افتاده نهند. خاموشی اهل رسانه به‌سود هیچ‌کس نیست. پرونده‌های شکایت را باز‌پس گیرید!
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.