به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این جشنواره، معرفی اسوه های مقاومت به جامعه به ویژه به نسل جوان را یکی از اهداف و ماموریت های این بنیاد ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم در قالب برنامه های فرهنگی مادران و همسران شهدا را به عنوان الگوهای مقاومت به جامعه معرفی کنیم.
سردار مرادعلی محمدی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، افزود: زنان استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و به خوبی نقش آفرینی کردند.
او پشتیبانی از رزمندگان را یکی از نقش آفرینی های زنان استان دانست و گفت: زنان استان کرمانشاه دوشادوش رزمندگان برای دفاع از کیان ایران اسلامی تلاش کردند.
وی با تقدیر از مردم استان کرمانشاه به واسطه دفاع از مرزهای ایران اسلامی، گفت: مردم کرمانشاه در دوران جنگ شهر را ترک نکردند و ماندند و با این ماندن خود اجازه تصرف شهر را به دشمن متجاوز بعثی را ندادند.
مدیرکل بنیاد حفظ اثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه سه هزار شهید بمباران دارد، گفت: این استان همچنین یک هزار زن شهیده دارد که از این لحاظ دومین استان کشور هستیم و از نظر زنان جانباز نیز مقام اول کشور را داریم.
سردار محمدی افزود: بنیاد حفظ آثار استان در تلاش است زندگینامه و ایثارگری و رشادت های این زنان را در قالب کتاب گردآوری و منتشر کند.
او ثبت حماسه مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ و تهیه و تدوین دایره المعارف استان را نیز در برنامه بنیاد دانست و افزود: جلد اول این دایره المعارف سوم خرداد امسال رونمایی می شود.
او جریان سازی فرهنگی، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و معرفی اسوه های مقاومت در استان را نیز در اولویت برنامه های بنیاد حفظ آثار استان دانست.
در این جشنواره از سه کتاب خاطرات مادر یاری، رویاهای نیلگون و آژیر قرمز نیز رونمایی شد.
جمعی از مادران، همسران و فرزندان شهدا نیز در این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.