شهرام تجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده طرح جامع گمرک پرویزخان که بزرگترین طرح گمرک ایران از نظر ارزش ریالی است در تاریخ گمرک اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: این طرح به دلیل اینکه یک طرح عملیاتی بسیار بزرگ است طی 2 مرحله انجام می شود و عملیات اجرایی مرحله اول آن با بیش از 35 میلیارد تومان از فردا توسط پیمانکار این طرح آغاز می شود.
سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: اجرای کامل طرح جامع پرویزخان 2 تا سه سال طول می‌کشد و در این طرح ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت نیز جانمایی و پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: در طرح جامع گمرک پرویزخان تمام زیرساخت‌ها و نیازهای بلندمدت این گمرک از جمله محوطه سازی، راه ورودی و خروجی، فیبر نوری، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین فردا جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه با حضور این هیات در پایانه مرز رسمی پرویزخان برگزار می شود.
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان و 300 تا 400 دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از مرز خسروی این شهرستان به عراق صادر می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی، تانکرهای سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت 14 هکتار نیز احداث شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.