به گزارش ایرنا؛ بهرام سلیمانی روز یکشنبه در آئین معارفه بخشدار جدید بیستون، افزود: بخش بیستون با حدود 150 اثر تاریخی و طبیعی دارای رکورد قابل توجهی از ظرفیت های گردشگری در سطح استان و حتی کشور می باشد که در صورت استفاده از این جاذبه های گردشگری می تواند یک بازوی مهم توسعه استان به شمار رود.
وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی عمده استان از جمله پتروشیمی، کارخانه های لبنیات و قند بیستون، جهان فولاد و دیگر واحدها در شهرستان هرسین و به ویژه بخش بیستون متمرکز شده اند که در نتیجه تعداد زیادی از جمعیت کارگری و سرمایه های تولیدی استان را در خود جای داده است و از مهمترین ارکان صنعت استان به شمار می رود.
این مدیر ستادی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: بخش بیستون از جمله قطب های کشاورزی استان است که به دلیل برخورداری از خاک مرغوب و دسترسی به منابع آب می تواند با توسعه کشاورزی مکانیزه، سهم خود از تولیدات کشاورزی استان را افزایش دهد و توسعه اقتصادی شهرستان و استان را سرعت ببخشد.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه افزود: برخورداری از منابع آب و قرارگرفتن در مسیر رودخانه های پرآب استان نظیر گاماسیاب و همچنین برخورداری از وضعیت آب و هوایی معتدل و مطلوب نیز از دیگر نعمت های خدادادی بخش بیستون است که می تواند در زمینه های مختلف کشاوزی، دامداری، باغداری، گردشگری، صنعتی و دیگر بخش ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: وجود معادن غنی به ویژه معادن سنگ و فلزات دیگر نظیر منگنز در سطح این شهرستان و بخش از دیگر فرصت های مناسب برای سرمیه گذاری و اشتغال به شمار می رود.
سلیمانی اظهار داشت: فاصله نزدیک بخش بیستون به مرکز شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و نزدیکی به بازار مصرف عمده استان نیز از دیگر قابلیت هایی است که به ویژه در بخش تولیدات خوراکی می تواند فرصت کم نظیری را در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
او ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر اصلی ارتباطی و راه کربلا را نیز نباید از نظر دور داشت به ویژه زمانیکه پتانسیل های گردشگری بخش بیستون را مد نظر قرار دهیم، فرصت طلایی پیش رو را بهتر درک خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: انصافاً زمانیکه از بخش بیستون صحبت می کنیم، با دریایی از فرصت ها و امکانات مختلف این بخش برای توسعه مواجه می شویم که موقعیت کم نظیری را برای آن فراهم می نماید و از همین رو بخش بیستون دارای جایگاه ویژه ای در میان بخش های استان و حتی فراتر از سطوح استانی برخودار است.
او یاداور شد که که ضروری است مدیران شهرستان و بخشدار در معرفی، تقویت و بهره برداری از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرند و بتوانند جایگاه بیستون را متناسب با قابلیت ها و ظرفیت های موجود در آن ارتقاء داده و در مسیر توسعه به پیش ببرند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه اظهار داشت: از بیرون که به شهرستان هرسین نگاه می کنیم، شاهد هماهنگی و انسجام مثال زدنی میان مسئولین دستگاه ها و نیز رابطه صمیمی و توام با اعتماد متقابل مردم و مسئولین با هم هستند و همین هماهنگی و انسجام آرامش آفرین است و توسعه پایدار در بستر آرامش شکل می گیرد و به همین خاطر شوق توسعه در شهرستان هرسین محسوس و ملموس است.
سلیمانی با بیان اینکه شهرستان هرسین را به حق دارالمومنین استان لقب داده اند، گفت: وجود مردمی متدین و اهل ایمان، سبب شده است تا این شهرستان را به عنوان یکی از ذخایر بزرگ و پشتوانه های مهم انقلاب اسلامی در استان و کشور شناخته شود.
وی افزود: امیدواریم با توجه به چنین روحیه همدلانه ای شاهد توسعه در تمامی ابعاد آن در منطقه باشیم.
سلیمانی عنوان کرد: آقای مهندس رحیمی از نیروهای توانمند و متعهد منطقه هستند که پیش از این در سمت معاونت فرمانداری سنقر و کلیایی انجام وظیفه می کردند که البته در گذشته سوابق مسئولیتی مؤثر و موفقی در این بخش داشته است.
وی بیان کرد: از آقای رحیمی انتظار داریم با هماهنگی وهدایت فرماندار هرسین، در راستای توسعه و آبادانی بخش بیستون و همگرایی بین اقشار مختلف مردم و همچنین سیاست های عمومی دولت برنامه ریزی نمایند.
بیستون با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.