به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز یکشنبه در این مراسم افزود: بازسازی و احیاء هویت تاریخی و فرهنگی استان از اولویت های اساسی ما هستند.
وی اظهار داشت: با بررسی هایی که انجام داده ایم و سوابقی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آواها و نواهای بسیار مهمی بصورت تاریخی و کهن در این منطقه وجود داشته و دارد.
مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه، شناسایی و معرفی چهره های خوشنام و زحمت کشیده در این حوزه ها را از اهداف دیگر راه اندازی این خانه ها عنوان کرد و گفت: این کار فضای نشاط و امید را در بین مردم ایجاد می کند.
جعفری افزود: هر اندازه بتوانیم این ویژگی ها و هویت تاریخی و فرهنگی خودمان را حفظ و تقویت کنیم، محکم و استوارتر می توانیم در مقابل هرگونه تهاجمی از سوی دشمنان چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ اقتصادی ایستادگی و مقابله کنیم.
فرماندار پاوه نیز در این مراسم گفت: کشورهایی در دنیا وجود دارند که شناسنامه ای کوتاه دارند و برخی نیز فرهنگ و آدابشان به چند صد سال بر می گردد و تعدادی هم وجود دارند که دارای پیشینه چند هزار ساله هستند.
پرویز ایده پور افزود: ما مفتخریم که در ایران اسلامی هستیم که در کنار کشورهایی همچون چین، یونان، مکزیک و رم دارای تاریخی چند هزار ساله هستیم.
وی اظهار داشت: قوم کرد چند هزار سال در ایران سکونت دارند و آواها و نواهای موسیقی کردستان، آواها و نواهای چند هزار ساله هستند.
فرماندار پاوه گفت: آواهای موسیقی کردی، نواهای چند هزار ساله موسیقی کشور ما هستند و سرآمد تمام آواها و نواهای موسیقی کردی سیاچمانه است.
در این آئین چندین برنامه هنری اجرا و صاحب نظران موسیقی نیز به بیان نکته نظرات تخصصی خود پرداختند.
در پایان از هنرمندان و پیشکسوتان سیاچمانه در منطقه پاوه و اورامانات تجلیل شد.
شهر مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه در نقطه صفر مرزی با کشورعراق قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.