به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در دیدار با یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه باغ افزود: قصرشیرین در حوزه آب و خاک ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد و هم اکنون مجتمع باغ چهار هزار هکتاری این شهرستان در منطقه خسروی یکی از طرح هایی است که باعث ایجاد تحول در امر باغداری به شکل نوین شده و الگوبرداری از این طرح می تواند باعث ایجاد چشم اندازی روشن برای منطقه در آینده باشد.
وی گفت: قصرشیرین هم اکنون به لحاظ منابع آبی یکی از مناطق غنی است و دارای خاک مرغوب برای توسعه بخش کشاورزی و حضور سرمایه گذاران این عرصه است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی، تحول اقتصادی و اجتماعی در منطقه به لحاظ آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد و دولت خدمتگزار با اختصاص بودجه قابل توجه در این بخش برای ایجاد ایستگاه های پمپاژ و اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار، در این منطقه از استان کرمانشاه، آینده ای مطلوب برای کشاورزی این شهرستان مرزی متصور کرده است.
تاتار گفت: زمین‌های این شهرستان بسیار مرغوب است و قابلیت زراعی بالایی دارد و باید با بهره گیری از سامانه گرمسیری با آبی شدن زمین‌های زراعی مشکلات کشاورزی منطقه را مرتفع کنیم.
طرح سامانه گرمسیری از طرح های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که می تواند بخش عظیمی از اراضی دیم را زیرپوشش قرار دهد.
اجرای طرح سامانه گرمسیری بیش از 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می دهد.
با اجرای طرح سامانه گرمسیری، حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که طبق گفته مسئولان بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ، آبی کردن 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت ، 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که بخش عمده آن اراضی دیم است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.