حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت این مناسبت، اظهار داشت: سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه های اصلی جشن میلاد این بانوی بزرگوار در مساجد و هیات ها در روزهای ششم و هفتم اسفند جاری می باشد.
وی ادامه داد: سیره، شخصیت و زندگی حضرت زهرا (س) از ابعاد مختلف، می تواند الگویی برای انسان ها به ویژه بانوان چه در بخش ارزش های دینی و چه در زمینه روابط خانوادگی و ارتباط با همسر و فرزندان باشد.
فتح اللهی نژاد با تاکید براینکه الگوی رفتاری و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) باید به خوبی در جامعه ترویج شود، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف برای حفظ کرامت بانوان است و به سود آنان می باشد.
وی از خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه یاد کرد و ادامه داد: در جوامع غربی اروپایی چون حرمت زن مورد توجه قرار نگرفته خانواده مورد آسیب قرار گرفته و بدیهی است هنگامی که بنیان خانواده متزلزل شود بیشترین آسیب به بانوان می رسد.
معاون فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: حفظ عفاف و حجاب در استحکام بنیان خانواده نقش اساسی دارد و نباید از این مقوله حساس به سادگی عبور کرد.
وی به الگوگیری از قناعت و مدیریت اقتصادی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان با کم ترین امکانات توانست خانواده و فرزندانی به دنیا معرفی کند که به الگویی برای همگان تبدیل شود.
فتح اللهی نژاد اضافه کرد: با گذشت، فداکاری و رعایت نکات همسرداری می توان خانواده ایده آلی را تشکیل داد که اگر این الگوها را بتوانیم در جامعه نشر دهیم بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.