علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با عبور موج ضعیف و کم دامنه ای از جو منطقه و رشد ابر شاهد بارش هایی غالبا به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: بارش های پراکنده تا فردا شب (شنبه) ادامه یافته و بیشتر نواحی شمال غربی نظیر پاوه، جوانرود، روانسر، دالاهو و اسلام آبادغرب شاهد آن خواهند بود هرچند مناطق دیگری از استان نظیر کرمانشاه نیز از این بارش های پراکنده در ساعاتی بهره مند می شوند.
زوراوند افزایش دمای روزانه و کاهش دمای شبانه در اغلب نقاط استان را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه کم دامنه به جو استان دانست و گفت: طی 48 ساعت آینده بین یک تا سه درجه به دمای روزانه افزوده و همین درجه نیز از دمای شبانه کاسته می شود.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: دمای امروز شهر کرمانشاه که در گرمترین حالت به 11 درجه بالای صفر خواهد رسید برای روز شنبه به 12 و برای یکشنبه به 13 درجه بالای صفر می رسد.
وی با بیان اینکه دمای شبانه مرکز استان نیز امشب به صفر درجه می رسد، افزود: انتظار می رود برای شنبه شب دمای هوای کرمانشاه به یک درجه زیر صفر و برای یکشنبه شب نیز به سه درجه زیر صفر خواهد رسید.
زوراوند سردترین نقطه استان برای امشب را اسلام آبادغرب با دمای سه درجه زیر صفر معرفی کرد و گفت: سنقروکلیایی، کنگاور و کوزران نیز امشب دمای منفی 2 درجه را تجربه می کنند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا سوم اسفند) را 485 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل 243 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 82 درصد رشد داشته است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.