به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین در آیین پایانی این جشنواره در سرسرای غدیر قصرشیرین، با تجلیل از تمامی هنرمندان شرکت کننده گفت: هنرمندان کسانی هستند که با خلق آثار هنری نقش به سزایی در معرفی فرهنگ و هنر جامعه ایفا می کنند.
مرادعلی تاتار افزود: موسیقی غذای روح است و موزیسین ها و هنرمندان در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه بسیار تاثیرگذارند.
وی اظهار داشت: قصرشیرین از دیرباز جایگاه هنر و مهد هنرپرور و هنرمندان بوده است و همواره دارای هنرمندانی است که آوازه بسیار بزرگی دارند و اگر نام قصرشیرین حفظ شده و اینک همه با آن آشنا هستند بخشی از آن مرهون هنر کسانی است که با آثار ماندگار خود شهرستان را به همه معرفی کرده اند.
وی همچنین با بیان اینکه به فرموده امام شهادت هنر مردان خداست، امنیت و آرامش امروز قصرشیرین را مرهون رشادت ها و ایثار شهیدان والامقام دانست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: موسیقی اصیل ایرانی که با نام سنتی و کلاسیک و دستگاهی ایرانی در تاریخ معروف است آغازش به سال های قبل از میلاد مسیح می رسد و این هنر سینه به سینه تاکنون آمده است.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: 100 اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی مرزداران دیار کهن ارسال شد که از بین این آثار، 33 اثر پذیرفته شده برای حضور در جشنواره 2 روزه با هم به رقابت پرداختند و در پایان با نفرات برتر تک نوازی تنبور و گروه نوازی امروز این جشنواره به کار خود پایان داد.
در پایان این جشنواره از چند پیشکسوت شاعر و استاد هوره و فولکلور تجلیل و در پایان گروه های «دالاهو و عطاردالاهو» به طور مشترک از استان کرمانشاه رتبه سوم، گروه «سیرود» از قصرشیرین و گروه «عطار» از همدان به طور مشترک حایز جایگاه دوم و گروه «سیمرغ» از شهرستان الیگودرز استان لرستان نیز رتبه اول گروه نوازی را کسب کردند و همچنین گروه «اخوان» استان کردستان نیز به عنوان منتخب حایز تقدیر شناخته شد که با اهدای لوح و جوایز از برگزیدگان تجلیل شد.
داوران این رقابت 2 روزه استاد «علی اکبر مرادی» و استاد «علی اکبر شکارچی» از بزرگان موسیقی بودند که پایان بخش جشنواره نیز قرائت بیانیه توسط استاد شکارچی بود.
همچنین نفرات برتر بخش تک نوازی تنبور نیز معرفی شدند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.