به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام که در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سرانه پرداخت ماهیانه طرح ایتام در استان کرمانشاه به ازای هر یتیم به طور میانگین 250 هزار تومان است که سهم محسنین در این طرح به طور میانگین 125 هزار تومان می باشد.
او در ادامه نیاز مددجویان این طرح به ویژه پس از تکانه های شدید اقتصادی در طول یک سال اخیر را خیلی بیشتر از 250 هزار تومان در ماه دانست که نیازمند توجه بیشتر سخاوت خیران است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد ماهیانه 35 میلیارد تومان برای مددجویان استان هزینه می کند، بیان داشت: کمیته امداد فقط ماهیانه 21 میلیارد تومان مستمری علاوه بر هزینه درمان، مسکن و آموزش پرداخت می کند.
خدرویسی در ادامه درآمد کمیته امداد استان کرمانشاه را از محل نذورات، صدقات و زکات ماهانه 500 میلیون تومان ذکر کرد که در قیاس با 35 میلیارد تومان هزینه اصلا قابل قیاس نیست.
او همچنین با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان زیرپوشش است، گفت: در سال جاری با حمایت ویژه رییس کمیته امداد به مناطق زلزله زده و استان کرمانشاه 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان اختصاص یافته است.

**98 درصد از واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده کرمانشاه احداث شده است
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 19هزار مددجوی کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان ساکن هستند و کمیته امداد از همان ابتدای حادثه در کنار آنها بود و خدمت رسانی کرد.
خدرویسی افزایش سه برابر مستمری در ماه آبان، 2 برابر آذر و سه برابر عیدی مددجویان زیرپوشش مناطق زلزله زده پس از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته را از اقدام های مهم کمیته امداد برشمرد و گفت: تا پایان سال پنج هزار و 100 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد به تحویل خواهد شد
وی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی یعنی 98 درصد کل واحدهای مسکونی تخریبی مددجویان کمیته امداد مناطق زلزله زده، گفت: کار ساخت و ساز واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد نیمه دوم اسفند ماه جاری به پایان می رسد و 2 درصد باقی مانده نیز به دلیل مشکلات حقوقی و قانونی زمین یا جا به جایی روستاها مددجویان مانده است که پس از برطرف شدن مشکل برای ساخت آنها اقدام می شود.

**ساخت مسکن امن برای ایتام جزء برنامه های مهم کمیته امداد در سال 98 است
رییس کمیته امداد کرمانشاه ساخت مسکن امن برای ایتام را یکی از اولویت های این نهاد در سال 98 اعلام کرد و گفت: در سال آینده براساس برنامه های برنامه ریزی شده خانه دار شدن همه ایتام استان کلید خورده که امیدواریم بتوانیم همه آنها را صاحب مسکن امن کنیم.
خدرویسی در پایان انجام کارهای خیر و نیک به ویژه برای ایتام و نیازمندان را جزء باشرف ترین اعمال در راه خدا دانست که خدواند این جرات را به دل افراد سخاوتمند می کند.
78 هزار خانوار با جمعیت حدود 200 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.