به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین افتتاح واحدهای مسکونی، افزود: این واحدها با مشارکت کمک های خیران بانک صادرات ساخته شده است.
حجت اله صیدی اظهار داشت: تاکنون 108 واحد مسکونی با کمک و دلسوزی خیران مدرسه ساز بانک صادرات در سرپل ذهاب ساخته شده و تحویل مالکان آن ها شده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: هم اکنون شور و نشاط خوبی در سرپل ذهاب وجود دارد و نشان می دهد که مردم امیدوارانه در حال بازسازی شهرستان هستند.
صیدی ادامه داد: ما ایرانی ها باهم مثل برادر هستیم و هر حادثه ای در هر نقطه ای از کشور افتاده، مردم سایر نقاط کشور دست به دست هم داده اند تا با کمک های خود به یاری حادثه دیدگان بشتابند.
وی گفت: ما از روزهای اول پس از زلزله در کنار مردم زلزله زده سرپل ذهاب بوده ودر حد توان خود به این کمک ها ادامه خواهیم داد.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: خیران مدرسه ساز بانک صادرات با کمک و مساعدت های مالی خود از روزهای ابتدایی پس از زلزله به یاری زلزله زدگان شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی آمده و بایک برنامه ریزی مناسب توانستند در ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی بسیاری مشارکت نمایند.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: کمک های بسیار مناسبی از سوی خیران و هم از سوی دولت و دستگاه های مختلف به زلزله زدگان صورت گرفته ولی همچنان مشکلات و کمبودهایی در مناطق زلزله زده وجود دارد که امیدواریم باتلاش دولت و تداوم همت خیران این مشکلات برطرف شده ومردم به منازل خود باز گردند.
وی اظهار داشت: سرپل ذهاب مردمان بسیار بزرگی دارد که کرامت و عزت نفس از ویژگی های بارز آن ها است و درطول دفاع مقدس دین خودرا به انقلاب و نظام ادا کردند.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: خیران مدرسه ساز بانک صادرات در کنار مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی در ساخت طرح های فرهنگی و زیرساختی نیز فعالیت داشته و یک مجتمع فرهنگی در سرپل ذهاب در حال ساخت است که می تواند نقش مهمی در فرهنگسازی شهرستان داشته باشد.
فاطمی نسب افزود :ساخت مدارس و یک حوزه علمیه در سرپل ذهاب نیز از دیگر برنامه های خیران مدرسه ساز بانک صادرات است که در شهرستان در دست اقدام است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.