دکتر علی اکبر اختری روز سه شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشجویان دانشگاه صنعتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ بزرگترین مشکل دانشگاه صنعتی کرمانشاه را اکنون خوابگاه های استیجاری دانست و افزود: اکنون 850 نفر از دانشجویان غیربومی این دانشگاه در این خوابگاه ها و 200 نفر دانشجو نیز در خانه های استیجاری در شهر کرمانشاه سکونت دارند.
وی با بیان اینکه نداشتن خوابگاه ملکی و استفاده از خوابگاه های استیجاری هزینه های زیادی را به دانشگاه و دانشجویان تحمیل می کند، گفت: نرم کشوری هزینه های خوابگاه های دانشجویی برای خوابگاه های درجه یک 250 هزار تومان و خوابگاه های درجه چهار نیز 185 هزار تومان است اما دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشجویان بابت یک ترم اسکان هر دانشجو در خوابگاه های استیجاری 850 هزار تومان پرداخت می کنند.
به گفته او، از این مبلغ 500 هزار تومان را دانشگاه و 350 هزار تومان را دانشجویان پرداخت می کنند که هزینه بالایی است.
او تصریح کرد که سالانه 900 میلیون تومان برای خوابگاه هزینه می کنیم که اگر خوابگاه ملکی داشته باشیم این هزینه کاهش می یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه از سال 92 بارها موضوع ساخت خوابگاه دانشگاه را با مسئولان در میان گذاشته ایم، گفت: سازمان برنامه و بودجه مخالف ساخت خوابگاه توسط بخش دولتی است و اعلام کرده اند که باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید.
اختری با بیان اینکه از سال 93 در سامانه سازمان برنامه و بودجه برای ساخت خوابگاه درخواست صدور مجوز می دهیم، افزود: تاکنون با ساخت خوابگاه توسط دانشگاه موفقت نشده است.
او به بازدید استاندار کرمانشاه از خوابگاه های استیجاری دانشگاه صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: استاندار قول کمک در راستای ساخت خوابگاه را دادند اما صدور مجوز منوط به موافقت سازمان برنامه و بودجه است.
وی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه 250 هکتار زمین در جوار محل فعلی دانشگاه دارد که می توانیم در این مکان خوابگاه بسازیم.
وی همچنین خبر خوشی به دانشجویان ساکن در خوابگاه داد و گفت: 2 بلوک با ظرفیت 144 نفر را از محل بودجه داخلی دانشگاه در جوار دانشگاه می سازیم تا بخشی از مشکلات مربوط به خوابگاه برطرف شود.
به گفته او، یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت اسکلت این 2 بلوک در نظر گرفته شده است.
او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این دانشگاه فعالیت خود را سال 86 آغاز کرده است، افزود: اکنون 2 هزار و 300 دانشجو در 10 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد که در نظر داریم در سال 1400 تعداد رشته های کارشناسی را به 15 و رشته های کارشناسی ارشد را به 10 رشته افزایش دهیم و در مقطع دکترا نیز سه رشته دایر نماییم.
دانشگاه صنعتی سه دانشکده انرژی، فناوری اطلاعات و مدیریت مهندسی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.