حجت الاسلام آیت عباسیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود از سال های اخیر طرح آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد که هرساله با شکوه خاصی در حال برگزاری است.
وی به پاره ای از برنامه های این طرح در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه هایی برای کودکان و نوجوانان، مشاوره های مختلف در زمینه خانواده، تربیت فرزند، پاسخگویی به مسائل شرعی، تبلیغات چندرسانه ای، عرضه محصولات فرهنگی و غرفه حجاب و عفاف از آن جمله است.
عباسیان با بیان اینکه در طرح برپایی خیمه های معرفت از مبلغان اعزامی از قم استفاده می شود، گفت: از سوی دیگر بقاع متبرکه شاخص استان میزبان برگزاری مراسم تحویل سال خواهند شد.
عباسیان از پذیرایی و اسکان زائران و مسافران در بقاعی که این ظرفیت را دارند به عنوان یکی دیگر از برنامه های نوروز یاد کرد و گفت: تهیه دفترک در زمینه عفاف و حجاب، بازگوکردن کارکردهای وقف، معرفی بقاع متبرکه با نقشه ها و برنامه ها و آماده سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر برنامه هاست.
وی از غبارروبی آیینی با حضور مسوولان به عنوان یکی دیگر از برنامه های نوروزی یاد کرد و ادامه داد: همچنین مراسم اجتماع منتظران در روز جمعه 25 اسفند به همراه برگزاری مراسم دعای ندبه در بقاع متبرکه اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در 29 اسفند اشاره کرد و گفت: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) و حضرت رسول اکرم (ص) نیز در این بقاع برگزار می شود.
عباسیان یادآور شد، این برنامه ها از طریق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز اطلاع رسانی می شود و به احتمال قوی مراسم تحویل سال نو در یکی از بقاع شاخص متبرکه به صورت زنده پخش می شود.
طرح آرامش بهاری در آستان مبارک نزدیک به 35 امامزاده و بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می شود.
در نوروز سال 97 نزدیک به 370 هزار نفر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه حضور پیدا کردند و 93 هزار و 739 نفر زائر اسکان داده شدند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.