به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرهاد تجری روز پنجشنبه در نشست مشترک فدراسیون های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در پایانه بین المللی خسروی شهرستان قصرشیرین، خواستار بازسازی فضاهای ورزشی بخصوص در سرپل ذهاب شد و افزود: 150 مکان ورزشی نیازمند تامین اعتبار است.
او معافیت ورزشکاران برای ورود به لیگ ها و مسابقه های ورزشی، ایجاد پیست قایقرانی با توجه به وجود سدها و دریاچه ها، ایجاد کمپ زمستانه در قصرشیرین و همچنین توجه به زیرساخت های ورزشی با توجه به وقوع زلزله به منظور ایجاد نشاط و پویایی را از دیگر درخواست های خود از وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: مناطق غرب کرمانشاه با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای مطبوع در زمستان می تواند محلی برای برپایی اردوهای تیم های ملی و کمپ ورزش های زمستانه باشد.
تجری افزود: این سه شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های لازم و امکانات این امر را برای ورزشکاران رشته های مختلف دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را اکنون 78 هزار ورزشکار اعلام کرد و گفت: در این زمینه 12 رشد داشته ایم.
صابر رحیمی افزود: اکنون 392 تن از ورزشکاران ما به تیم های ملی دعوت شده اند که از این تعداد 200 تن عضو تیم ملی هستند و به لحاظ مدال های بین المللی هفت درصد و در زمینه مدال های آسیایی 80 درصد رشد داشته ایم.
وی سرانه فضای ورزشی استان کرمانشاه را یک متر اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان فضاهای موجود مربوط به قصرشیرین و کمترین میزان را نیز مربوط به کرمانشاه با 67 سانتی متر مربع اعلام کرد.
وی اظهار داشت: بهترین خانه جوان کشور با هفت میلیارد تومان در هشت طبقه در کرمانشاه با زیربنای 2 هزار متر مربع ایجاد می شود که این یک اتفاق مهمی است.
در این نشست فرامرزی معاون توسعه منابع، وزیر ورزش و روسای فدراسیون های ورزشی نیز هر یک به ارائه گزارش های حوزه کاری خود پرداختند.
نشست مشترک ۵۳ فدراسیون ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه اکنون در پایانه بین المللی مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در حال برگزاری است.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.