به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در نشست مشترک فدراسیون های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی شهرستان قصرشیرین افزود: ما باید یک راهبرد جدید در جهان و منطقه داشته باشیم و همچنین به مطالبه های نسل جوان توجه کنیم.
وی اظهار داشت: یک رویکرد آسیب شناسی که در چهار دهه انقلاب داشته ایم این است که مشکل اصلی ما عدم توسعه نیروی انسانی است و برای رسیدن به توسعه انسانی به انسان هایی توسعه یافته نیاز داریم.
وی انسان توسعه یافته را دارای خلاقیت، تعقل و تدبر دانست که منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح می دهد.
او با بیان اینکه انسان توسعه یافته مشارکت پذیری فعال دارد و بر تقسیم کار جمعی نیز وفادار است، گفت: معتقد بودن به اصل گفت و گو و هم زیستی مسالمت آمیز از دیگر ویژگی های انسان توسعه یافته است.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه سخنان خود همچنین گفت: انسان توسعه یافته از تندرستی و سلامت برخوردار و به نشاط اجتماعی توجه دارد و همچنین به غرور ملی اهمیت می دهد و یک انسان اخلاقی است.
صالحی امیری افزود: انسان توسعه یافته با جامعه خود همدلی و هم نوایی دارد به عنوان مثال وقتی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب لرزید، انسان توسعه یافته نیز لرزید.
وی ادامه داد: برای داشتن جامعه توسعه یافته نیازمند مدیرانی توسعه یافته هستیم و در امر ورزش نیز نیازمند همین مهم می باشیم و برای دستیابی به آن از مدارس و فدراسیون ها باید آغاز کنیم ورزش را در جامعه تبلیغ کنیم و برنامه تدوین نماییم.
او افزود: پیشنهاد من این است که همه ما به عنوان خانواده بزرگ ورزش، هیات ها و وزارت ورزش و جوانان در دهه پنجم منطبق بر نیازهای جامعه ایران یک برنامه منطبق با توسعه انسانی در امر ورزش تدوین کنیم.
وی گفت: با حمایت همه و با همت وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک موزه ورزش در اسفند ماه افتتاح می شود و هر کدام از فدراسیون ها عکس و یا آثاری را دارند تحویل داده تا از همه آثاری در موزه ملی باشد.
نشست مشترک ۵۳ فدراسیون ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه اکنون در پایانه بین المللی مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در حال برگزاری است.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
8066/3012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.