به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در همایش دهیاران استان کرمانشاه افزود: برنامه بین المللی 2020 از دی ماه 98 تا دی ماه 99 به میزبانی ایران برگزار می شود.
با رایزنی ایران و موافقت سازمان جهانی گردشگری قرار است برنامه بین المللی 'اکوتوریسم و توسعه پایدار گردشگری روستایی' موسوم به گردشگری 2020 از سال آینده در ایران آغاز و با یک کنفرانس جهانی به پایان برسد.
بازوند همچنین گفت: هر روستای استان که شاخص های موردنظر روستاهای هدف گردشگری را عملیاتی کند ما تمام نیازهای زیرساختی آن روستا اعم از گازرسانی، آسفالت، طرح های عمرانی و... رفع می کنیم.
بازوند افزود: این خدمات زیرساختی و عمرانی را به روستاهایی هم که در زمینه بوم‌گردی فعالیت های شاخصی انجام دهند، ارائه می‌کنیم.
به گفته او دولت خود را موظف می داند که به روستاهایی که بیشترین تسهیلات گردشگری را جذب و اشتغالزایی کنند، خدمات کامل زیربنایی و عمرانی ارائه کند بنابراین لازم است همه دهیاران از فرصت بی‌‍‌سابقه تسهیلات ارزان قیمت که در حال ارائه است، استفاده کنند.
استاندار کرمانشاه دهیاران را مدیران روستا و موتور محرکه و توسعه روستاها توصیف و اظهار کرد: هنر دهیاران پای کار آوردن مردم و ایجاد و تقویت اقتصاد درون‌زا در روستاهاست.

** از اول سلفی‌بگیر نبودیم
بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: بازسازی واحدهای خسارت دیده در وضعیت خوبی است به طوری که تاکنون 24 هزار واحد تخریبی بازسازی و احداث شده و از 67 هزار واحد تعمیری 61 هزار واحد تکمیل و تحویل زلزله زدگان شده است.
او با تاکید بر اینکه مردم زلزله زده نیاز به همراهی بیشتری دارند، گفت: ما تا بازسازی و تعمیر آخرین خانه خسارت دیده در کنار زلزله زدگان خواهیم بود.
استاندار کرمانشاه از دهیاران روستاهای زلزله‌زده هم خواست که به عنوان یک مطالبه گر خوب پیگیر مشکلات مردم روستاهای خود باشند تا از تهدید زلزله فرصت های خوبی ایجاد کنیم.
بازوند تاکید کرد که خدا را شاهد می گیرم که از اول سلفی بگیر نبودیم و تلاش ما این بود که در کنار مردم باشیم.
در همایش دهیاران استان کرمانشاه در تالار بعثت این شهر، جمع زیادی از دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مدیران ارشد استان و استانداری حضور داشتند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.