پایگاه خبری پلیس روز جمعه به نقل از سرهنگ «علی کریمی» در باره موضوع اسکمینگ و کپی شدن کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران، اظهار داشت: به تازگی افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی همشهریان می‌کنند.
وی ادامه داد: به تازگی 35 نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرده اند که مبالغی از حساب بانکی آن ها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدام های اولیه برای تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان آغاز شده است.
سرهنگ کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.
رییس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می‌کنند و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان و در اختیار قرار دادن رمز کارت های اعتباری، افزود: بهتر است شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، خود اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه های کارت خوان کنند.
سرهنگ کریمی در پایان گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آن ها خالی و یا کسر شده می توانند روز یکشنبه ( 21 بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.