علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه که نقشه های پیش یابی نشان می دهند بارش ها طی امروز بعدازظهر و فردا (شنبه) از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: بارش این سامانه در منطقه اورامانات نظیر پاوه، جوانرود و روانسر و همچنین نواحی شرقی مانند کنگاور، صحنه و هرسین بیش از دیگر نقاط خواهد بود به گونه ای که احتمالا در برخی از این مناطق باعث آبگرفتگی نیز بشود.
زواروند تصریح کرد: وزش باد و همچنین کاهش دمای روزانه از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان است که اغلب مناطق استان را درگیر می کند.
معاون اداره کل هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا طی امروز و فردا نسبت به روز گذشته (پنجشنبه) حدود چهار تا پنج درجه کاهش می یابد، افزود: تغییر محسوسی در دمای شبانه نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت با چهار درجه کاهش نسبت به روز قبل به 9 درجه بالای صفر می رسد و امشب نیز دما در سردترین حالت چهار درجه بالای صفر خواهد بود.
زوراوند افزود: سردترین نقطه امشب استان سنقروکلیایی، کنگاور و کوزران با دمای سه درجه بالای صفر خواهند بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری استان (اول مهر تا 19 بهمن) را 442 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 115 میلی متر بوده 286 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 105 درصد رشد داشته است.
وی گفت: بیشترین بارش ها امسال از پاوه با 952 میلی متر، گواور با 652 میلی متر و جوانرود با 565 میلی متر گزارش شده و کمترین بارش ها نیز متعلق به قصرشیرین با 273 میلی متر، سومار با 278 میلی متر و سنقروکلیایی با 295 میلی متر بوده است.
زوراوند در پایان میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز 355 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 80 میلی متر بوده 348 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.