صادق خدادادی ی روز پنجشنبه در بازدید از غرفه ایرنا که در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی استان در بوستان شاهد کرمانشاه در حال برگزاری است، افزود: در سال گذشته 17 هزار و 144 ازدواج و پنج هزار و 254 مورد طلاق در استان ثبت شده بود که خوشبختانه امسال طلاق روند کاهشی و ازدواج روند افزایشی داشته است.
او با بیان اینکه سازمان ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه تولد، ازدواج، طلاق و وفات را بر عهده دارد، گفت: در 10 ماه گذشته 25 هزار و 254 ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد 13 هزار و 272 نوازد پسر و 11 هزار و 983 نوزاد دختر است.
وی همچنین میانگین سن مادران باردار در استان را 25 سال و پدران را 29 سال اعلام کرد و اظهار داشت: از کل ولادت های ثبت شده 898 مورد چند قلوزا، 84 درصد ولادت ها در مناطق شهری ثبت شده و هر 24 ساعت 84 تولد معادل سه و نیم تولد در ساعت ولادت ثبت شده است.
خدادادی همچنین با بیان اینکه 99 درصد ولادت ها و 98 درصد وفات استان در این سازمان به سرعت ثبت می شود، بیان داشت: جمعیت کل استان یک میلیون و 979 هزار و 779 نفر است که بیش از یک میلیون آن در شهر کرمانشاه زندگی می کنند.

** صدور یک میلیون و 243 هزار کارت ملی هوشمند
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای این سازمان در چهار دهه انقلاب گفت: ثبت احوال به عنوان یک سازمان زیرساختی کشور در این چهار دهه تحولات مهمی پیدا کرده است.
خدادادی، اختصاص کد ملی و صدور کارت ملی برای همه ایرانیان در راستای خدمت رسانی بهتر و بهینه به افراد و دستگاه های اجرایی یکی از زیربنایی ترین اقدام های سازمان ثبت احوال بعد از انقلاب نام برد.
او در ادامه اظهار داشت: ایجاد سامانه آرشیو الکترونیکی اسناد 120 میلیون نفر از زمان تاسیس که از تعداد چهار میلیون آن فقط مربوط به ثبت ولادت و وفات در استان کرمانشاه است.
این مقام مسئول در ادامه بابیان اینکه برای 49 میلیون نفر در سطح کشور کارت هوشمند صادر شده است گفت: در استان کرمانشاه برای یک میلیون 243 هزار نفر حدود 80 درصد مردم کارت هوشمند صادر شده است.
خدادی همچنین از اتصال حدود 190 نهاد و دستگاه اجرایی به سامانه برخط سازمان ثبت و احوال خبر داد گفت: 200 هزار نقطه کشور به این سازمان به صورت برخط برای دریافت اطلاعات افراد دسترسی دارند و افراد در هرجایی کشور سکونت داشته باشد سازمان ها و ارگان ها به این اطلاعات دسترسی دارند.

** بازنویسی اسناد شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب
مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه یکی از مهم ترین اقدام های این سازمان در استان را بازسازی اسناد شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب اعلام کرد و گفت: در طول جنگ تحمیلی تمام اسناد افراد در این شهرستان از بین رفته بود که این سازمان با تلاش فراوان موفق به بازسازی آن شد.
وی در پایان ارتقا کیفیت و کمیت خدمات سازمان ثبت احوال و الکترونیکی کردن تمام خدمات مراکز ثبت اسناد و دفاتر و برخط بودن آنها را از مهم ترین اقدام ها در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی برشمرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 622 روستا دارای سکونت دارد.
بیش از نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری کرمانشاه در شهر کرمانشاه زندگی می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.