به گزارش ایرنا، علی محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در محل جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بیمارستان ویانا از 152 میلیون یورو تا کنون 120 میلیون یورو آن مصوب گرفته است.
وی ادامه داد: وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان نسبت به سالهای قبل از 90، بهبود یافته و در سال گذشته 400 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که به جایگاه 25 کشور رسیده ایم.
محمدی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده کمترین میزان افزایش درآمدها به کرمانشاه اختصاص یافته، ادامه داد: رشد درآمدهای استان در سال جاری صفر و برای سال 98 نیز 10 و 6 دهم درصد است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه از تلاش و رایزنی با همکاری مجمع نمایندگان استان خبر داد تا افزایش درآمدهای سال آینده را به منفی سه و یا صفر کاهش یابد.
وی ادامه داد: وضعیت استان در لایحه بودجه 98 مطلوب است و در زمینه درصد رشد اعتبارات هزینه ای جایگاه دوم کشور و از نظر درصد رشد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی جایگاه پنجم کشور را داریم.
محمدی از جذب سرمایه گذار به عنوان تنها برگ برنده برای غلبه بر بیکاری استان یاد کرد و بر بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از مهم ترین راهبردهای توسعه اقتصادی تاکید کرد.
وی گفت: هراندازه محیط کسب و کار استان بهتر باشد بهره برداری از فرصت های کارآفرینی بیشتر و در نتیجه عملکرد اقتصاد جامعه بیشتر می شود.
محمدی با تاکید براینکه کاهش نرخ بیکاری باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد، برای کاهش سالانه یک درصدی نرخ بیکاری، نیازمند به ایجاد 14 هزار شغل هر سال در استان هستیم.
این مسئول معتقد است، ایجاد شغل در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی به 200 میلیون تومان اعتبار به صورت میانگین نیاز دارد و باید به فکر جذب بیشتر سرمایه گذار باشیم.
وی ادامه داد: 154 فرصت سرمایه‌گذاری در استان از طریق برگزاری سمینارها، همایش ها و بازاریابی از یک و نیم سال اخیر شناسایی شده است.
محمدی از پذیرش تقریبی 16 هیات سرمایه‌گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خبر داد که نزدیک به پنج نفر آنان مصمم هستند.
وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی و جاری استانی در سال جاری یک هزار و 800 میلیارد تومان بوده، ادامه داد: در آخرین گزارش بهبود فضای کسب و کار کشور در پاییز جاری، کرمانشاه نسبت به فصل گذشته 2 پله بهتر شده است به همین ترتیب وضعیت باثبات تری را نشان می دهد به نحوی که از این لحاظ رتبه پنجم می باشد.
این مسئول یادآور شد، براساس تحلیل گزارش های گذشته، غالب متغیرهای منفی بر فضای کسب و کار مشابه بوده که نشان از کنکاش و برنامه ریزی مناسب برای کنترل این متغیرها است.
محمدی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار شرط موفقیت در بهبود وضعیت اقتصادی استان است، افزود: در این زمینه اقدام هایی انجام شده که تعریف کمیسیون بهبود فضای کسب و کار استانی به ریاست این اداره کل نمونه ای از آن است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمانشاه یادآور شد، تعریف برنامه عملیاتی بر مبنای تجارب موفق و در بسترهای قانونی برای دستگاه های موثر، پایش مرتب و مستدام حصول اهدف مورد انتظار، اصلاح رویه ها و فرآیندهای کسب و کار، شناسایی و احصا قوانین و مقررات مخل و مزاحم سرمایه گذاری از دیگر اقدام ها در این راستا است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز به تخصیص صد درصدی اعتبارات زلزله در سال جاری و تخصیص صد درصدی اسناد خزانه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان نیز به صورت کامل پرداخت شده و در 9 ماه گذشته نیز شاهد تخصیص صد درصدی اسناد خزانه در بند «ز» بوده ایم.
محمدی با تاکید براینکه عملکرد دستگاه ها به صورت مستمر در سال آینده نیز رصد می شود از الکترونیکی شدن رصد عملکرد از اوایل سال 98 خبر داد و به رسانه ای شدن و خبری شدن دستگاه های فاقد عملکرد مناسب نیز اشاره کرد.
این مسئول در ادامه درخصوص وضعیت اجرای سهام عدالت در استان نیز گفت: در ابتدای اجرای این طرح نزدیک به 75 درصد جمعیت استان از سهام عدالت با ارزش اسمی یک هزار و 156 میلیارد تومان و ارزش واقعی سه هزار و 450 میلیارد تومان برخوردار بودیم که سود سهام عدالت مربوط به سال 95 توزیع شد.
این مسئول ادامه داد: سود مربوط به سال گذشته به دلیل هماهنگ نبودن زمان برگزاری مجمع شرکت هایی که به عنوان پرداخت کننده سهام عدالت تعریف شده اند به مرور زمان و براساس مقدار سهم ثبت شده هر فرد در سامانه سهام عدالت و به حساب شبای آنان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون حدود 99 درصد از جمعیت استان از یارانه های نقدی برخوردارند، افزود: این تعداد ماهیانه در حدود 90 میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند و از ابتدای اجرای قانون مذکور تاکنون حدود هشت هزار و 550 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارهای استان پرداخت شده که این طرح بر مبنای اصلاح قیمت و مصرف بهینه حامل های انرژی است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.