به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سیروس احمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سازمان سما متولی امر آموزش و پرورش از مهد کودک تا مقطع کاردانی است، افزود: مرکز سما در سال 72 در استان کرمانشاه با یک دبستان فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: سال 85 اولین دانشکده فنی و حرفه ای سما با 512 دانشجو و در سه رشته آغاز به فعالیت کرد که اکنون در غرب کشور واحد برتر و در سطح کشور نیز جزء سه واحد اول است.
وی تصریح کرد: اکنون خدمات آموزشی در 20 مرکز پیش دبستانی و دبستان و پنج آموزشکده فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه ارائه می شود و در اکثر نقاط استان واحد فعال داریم.
او تعداد رشته های فعال در دانشکده فنی و حرفه ای سما در استان را 13 رشته اعلام کرد و گفت: این رشته ها متناسب با بازار کار بومی استان و براساس نیازهای آموزشی مردم ایجاد شده است.
او تعداد کارگاه های آموزشی سما در استان را نیز 14 مورد اعلام کرد و اضافه کرد: بزرگترین پشتوانه سما در استان دانشگاه ازاد اسلامی است که از امکانات و تجهیزات این دانشگاه استفاده می کنیم.
معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون برای 400 نفر اشتغال در استان ایجاد کرده ایم، گفت: برای توسعه مراکز آموزشی پیشنهاد می کنیم زمین های بلااستفاده آموزشی که در استان وجود دارد در اختیار سما قرار بگیرد تا بتوانیم مراکز را توسعه دهیم.
احمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر داشتن مدارس غیرانتفاعی در رتبه های پایین کشور قرار دارد، افزود: توسعه مدارس غیرانتفاعی می تواند به ایجاد رقابت در میان مدارس و در نهایت ارتقای کیفیت آموزشی منجر شود.
او سال 97 را نققطه عطف سما در توسعه مراکز آموزشی دانست و گفت: امسال هشت مدرسه را با 2 میلیارد تومان اعتبار در استان راه اندازی کردیم.
او به تحصیل 326 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: سهم سما از این تعداد دانش آموز اکنون نیم درصد است که برنامه ریزی کردیم این میزان را در سال 1400 به یک درصد برسانیم.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.