به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل استانداری افزود: جریان های سیاسی همواره اظهارنظر می کنند و این مردم هستند که قضاوت خواهند کرد.
او گفت: در دولت های هشتم و نهم افراد زیادی بدون ضابطه بکار گرفته شدند که از ستادهای انتخاباتی و مناطق مختلف بودند و همین موضوع سبب انتظار ادامه آن توسط دولت تدبیر و امید شد اما دولت این کار را نکرد.
به گفته الهی تبار ، این انتظارات همچنان وجود دارد اما تاکنون استان استخدام بدون ضابطه ای نداشته است با این حال مردم نسبت به بیانیه های سیاسیون قضاوت و جایگاه آنان را تعیین می کنند.
او توضیح داد که در انتصابات مجموعه استانداری استان، 67 نفر بکارگیری شده اند که از این تعداد هفت نفر از بانوان بوده و فقط پنج نفر خارج از سازمان بوده‌اند، 10 نفر از این 67 نفر هم از مذاهب مختلف بوده اند.
این مسئول سیاسی در عین حال با بیان اینکه برخی در تماس هایی اعلام کرده اند که در صدور این بیانیه نقشی نداشته اند، گفت: از این بیانیه نباید تلقی سهم خواهی احزاب را داشت زیرا احزاب نقدهایی دارند و این طبیعی است.
او افزود: در مورد انتصابات هم احزاب سیاسی مورد مشورت قرار می گیرند اما تصمیم گیر اصلی مدیریت استان است.
به گفته الهی تبار ، منافع و آرامش استان و حرکت در مسیر توسعه مهمترین هدفی بوده که مدیریت استان آن را در پیش گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، تعداد کانون های صنفی از 10 کانون به 18 کانون رسیده و تعداد احزاب سیاسی نیز از 13 به 40 حزب افزایش داشته است.
او اظهار کرد: در حوزه امنیتی به دلیل شرایط همسایگی استان کرمانشاه با 2 استان آلوده کشور همسایه، با اشراف اطلاعاتی مجموعه نیروهای امنیتی و تلاش و پیگیری شورای تامین مشکل امنیتی خاصی در استان نداشته ایم و تمام جریان ها در حال رصد می باشند.
الهی تبار در مورد جرائم اجتماعی هم گفت: استان کرمانشاه توانسته نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته باشد و در برخی جرائم هم که افزایشی داشته متاثر از فضای کشور بوده است.
او افزود: در حوزه مسائل اجتماعی، پنج آسیب اصلی موردنظر قرار گرفته که در حاشیه نشینی 14 محله در استان هدف ماست که دفاتر تسهیل گری با گام های پنج گانه در حال فعالیت در آنها هستند؛ 6 مرکز خدمات بهداشتی در این مناطق تجهیز می شود و بهزیستی نیز 272 میلیون تومان اعتبار به آنها اختصاص داده است.
الهی تبار عنوان کرد: شهرداری کرمانشاه نیز 25 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در مناطق حاشیه نشین برای زیباسازی اختصاص داده و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز 80 زمین ورزشی را در روستاها و 13 زمین فنس کشی شده در مناطق حاشیه نشین تدارک دیده و در نهایت آموزش و پرورش نیز با اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون تومانی، 79 کلاس را هوشمند خواهد کرد.
به گفته او، 2 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت نیز به مرزنشینان استان اختصاص یافته که مقدمات این کار انجام شده و در ابتدای مناقصه قرار دارد به طوری که خانوارهای مرزنشین شناسایی شده و در مناقصه در شرایط مساوی اولویت با بومی ها و تعاونی ها خواهد بود.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.