به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سایر طرح ها هم در بخش اقتصادی است که هزار و 389 میلیارد تومان برای تکمیل آنها هزینه شده است.
به گفته او همچنین تعدادی طرح با اعتبار حدود 40 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

** آغاز ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه
او در عین حال با بیان اینکه برخی طرح ها از جمله آزادراه کرمانشاه-حمیل در لیست طرح های افتتاحی محاسبه نشده، گفت: عملیات اجرایی این طرح به احتمال زیاد روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود که پلیس راه بیستون را به حمیل متصل می کند.
بازوند اعتبار این آزادراه را یک هزار و 250 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرار است 70 درصد از این اعتبار توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت تامین شود.
آزادراه همدان- کرمانشاه طرح دیگری بود که بازوند به آن اشاره و عنوان کرد: هزینه این طرح 2 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد شده که قرار است نیمی از آن توسط بخش خصوصی تامین شود اما مذاکره درباره اجرای آن همچنان ادامه دارد و در نهایت هر تصمیمی درباره آن باید در هیات دولت تصویب شود.

**خدمات انقلاب اسلامی
استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره کوتاهی به خدمات انقلاب اسلامی کرد و گفت: با وجود تهدیدها و فشارهای مستمر دشمنان علیه ملت ایران و تبلیغات پردامنه برای ایجاد یاس و القای ناکارآمدی در جامعه، بحمدالله خدمات انقلاب و دستاوردهای آن افتخارآمیز است.
او با بیان اینکه متاسفانه تلاش های مناسبی برای تبیین این دستاوردهای بزرگ نشده است، گفت: انتظار است که اصحاب رسانه این واقعیات و خدمات گسترده را به نحو احسن به مردم و نسل های مختلف معرفی کنند
او در ادامه به پیشرفت های کشور تنها در حوزه تولید برق اشاره و اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق تولیدی کشور از هفت هزار مگاوات در سال 57 به 80 هزار مگاوات در سال جاری رسیده است که با در نظر گرفتن نسبت جمعیت رشد 12 برابری را نشان می دهد. همچنین تولید برق اتمی هم از صفر به هزار مگاوات رسیده است.
به گفته بازوند ، تعداد مشترکان برق هم از 3.4 میلیون نفر در سال 57 به 35 میلیون نفر در سال 97 رسیده است.
او تاکید کرد که تولید برق کشور از رتبه 38 دنیا در سال 57 به رتبه 14 دنیا رسیده ایم.
استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به رشد حدود 9 برابری تعداد سدهای ساخته شده در دوران انقلاب اسلامی کرد و گفت: تعداد سدهای کشور از 19 به 172 مورد رسیده است؛ یک سد مرزی پیش از انقلاب هم اکنون به 43 سد رسیده که نشانگر توجه جمهوری اسلامی به اهمیت بالای مهار آب های مرزی است.
بازوند همچنین درباره موضوع محرومیت زدایی در کشور گفت: نه تنها رژیم پهلوی که بسیاری از رژیم های مدعی داشتن سرانه درآمدی بالا، هرگز به عمق محرومیت مردم خود توجه نکرده‌اند اما جمهوری اسلامی بر مبنای قانون اساسی، فرمایشات و راهبردهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید ویژه‌ای بر رسیدگی به مناطق محروم و روستایی داشته و خدمات گسترده ای در این زمینه انجام داده است.
او درباره حوزه سیاسی هم گفت: جمهوری اسلامی برای رای و حضور مردم احترام و ارج قائل است به طوری که هر ساله یک انتخابات سراسری را در کشور داشته ایم.
این خبر در حال تکمیل شدن است ...
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.