به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار قصرشیرین در آیین افتتاح این طرحها گفت: برای افتتاح این طرح ها به همت اداره شیلات در مجموع 330 میلیون تومان هزینه شده است.
مرادعلی تاتار افزود: یکی از این طرح ها پرورش ماهیان خاویاری در قفس با 200 میلیون تومان اعتبار و تولید سالیانه 50 تن است که در مجموع 20 فرصت شغلی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است.
فرماندار قصرشیرین گفت: طرح دیگر نیز تجهیز سالن تکثیر میگو با 130 میلیون تومان اعتبار به عنوان تنها مرکز فعال کشور در زمینه تکثیر میگوی آب شیرین است که ظرفیت تولید سه میلیون قطعه در سال را دارد.
تاتار اضافه کرد: این شهرستان مرزی به واسطه برخورداری از مجتمع هشت هزار هکتاری شیلات شهدا هم اکنون بزرگترین تولید کننده ماهیان گرمابی کشور است که کرمانشاه را پس از استان های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: طرح عظیم شیلات شهدای قصرشیرین در سه مرحله با بند انحرافی 5/17 کیلومتر و با هدف تولید سالانه 11 هزار تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی و اشتغالزایی یک هزار و 800 تن و با 150 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
همچنین در دومین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان قصرشیرین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین برپا شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت انجمن خوشنویسان با نمایش سی اثر برپا شده که تا پایان دهه فجر آماده بازدید عموم علاقه مندان است.
سحر پوره گفت: آزمون های خوشنویسی سالی سه بار، همزمان با سراسر کشور در شهرستان قصرشیرین برگزار می شود.
وی ادامه داد: انجمن خوشنویسی در قصرشیرین از سال 94 تاسیس شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.