به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار سرپل ذهاب در آیین افتتاح این واحد آموزشی گفت: مدرسه روستای دول الیاس با 200 میلیون تومان اعتبار دارای 2 کلاس با مساحت کلی 73 متر احداث شده است که چهل دانش آموز مقطع ابتدایی پایه اول تا ششم در این واحد آموزشگاهی تحصیل می کنند.
محبت جمالی نیا افزود: بعد از زلزله 21 آبان پس لرزه های بسیار زیادی در شهرستان شاهد بودیم که متأسفانه همین پس لرزه ها باعث آسیب دیدگی و تخریب بیش از پیش برخی منازل شد که در این جریان مدارس نیز دچار آسیب دیدگی شدند.
وی اظهار داشت: 35 هزار واحد مسکونی در جریان زلزله 7.3 ریشتری پارسال آبان غرب کرمانشاه دچار آسیب شد که امروز بیش از هشت هزار و 500 واحد مسکونی در سطح شهر و روستا ساخته شده و از مجموع 18 هزار و 500 واحد مسکونی تعمیری نیز بیشتر آن ها تعمیر شده اند.
نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: با مشارکت و همدلی مردم ، دولت و خیران تا به امروز هر آنچه که در توان داشته ایم برای بازسازی مناطق زلزله زده فراهم کرده ایم تا هر چه سریع‌تر وضعیت سرپل ذهاب به روال قبل از زلزله برگردد و هم اکنون نیز روند ساخت و ساز در شهرستان وضعیت مطلوبی دارد.
رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال ، 78 مدرسه در مناطق غربی استان تخریب و یا دچار خسارت شد، گفت: کار ساخت و تعمیر واحدهای آموزشی با قدرت در حال انجام است.
عباسیان افزود افزود: در جریان زلزله پارسال 30 مدرسه در سرپل ذهاب تخریب و یا دچار خسارت شد که از این تعداد 14 واحد آموزشی در مناطق شهری مابقی در روستاها واقع است.
وی بیان کرد: برای ساخت 16 واحد آموزشی در مناطق روستایی سرپل ذهاب هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و با اقدام های صورت گرفته، این مدارس در مهر امسال پذیرای دانش آموزان است و مابقی مدارس نیز تا مهر سال 98 به بهره برای می رسد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با حدود 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر مرز با عراق ، در مقاطع مختلف تحصیلی 14 هزار دانش آموز دارد که در 193 واحد آموزشگاهی مشغول تحصیلند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.