به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح این واحد روستایی که استان همدان و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند، گفت: بازسازی دارای مشکلات و موانع بسیاری بود که با تلاش و همت مردم از این موانع عبور کردیم و امروز شاهد افتتاح واحدهای احداثی هستیم.
هوشنگ بازوند افزود: هدایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت و تلاش بنیادهای مسکن و همت و همکاری مردم در تسریع بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بسیار تاثیرگذار بود.
وی اظهار داشت: بازسازی در مناطق روستایی با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و این مرهون پای کار بودن همه دستگاه های دخیل در بازسازی و خود مردم است.
استاندار همدان نیز گفت: وحدت و همدلی مردم در دوران ستمشاهی باعث پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و در جریان دفاع مقدس همین اتحاد و همدلی موجب غلبه مردم بر دشمن و پیروزی انقلاب شد.
سید سعید شاهرخی افزود: وقوع زلزله ای بزرگ در استان کرمانشاه باعث اندوهگین شدن تمام ملت ایران شد و همه مردم با مرزنشینانی که در طول تاریخ جایگاه برجسته ای در کشور دارند احساس همدردی کرده و به یاری زلزله زدگان شتافتند.
وی اظهار داشت: نکته بارز مردم ایران اسلامی نوع دوستی و همکاری و همراهی مردم است که در جریان زلزله به خوبی به نمایش گذاشته شد و این مردم به واسطه خدماتی که در انقلاب و دفاع مقدس در دفاع از مرزهای غربی کشور انجام دادند مورد توجه ملت بزرگ ایران قرار گرفتند.
نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: در روزهای اول پس از زلزله رهبر معظم انقلاب در سرپل ذهاب حضور یافتند و حضور رئیس جمهوری و وزرا و مسئولان مختلف کشور در سرپل ذهاب نشان دهنده اهمیت و ارزش مردم این شهرستان در کشور دارد.
شاهرخی اذعان داشت: ما افتخار می کنیم که به عنوان یک وظیفه در شهرستان سرپل ذهاب به عنوان ستاد معین بازسازی بیش از 85 روستا حضور یافتیم .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: از مجموع 2 هزار و 750 واحد مسکونی در شهرستان سرپل ذهاب که توسط ستاد معین همدان در دست ساخت است، تاکنون 2 هزار و 200 واحد مسکونی به اتمام رسیده است.
حسن ظفری افزود: همچنین برای 350 واحد مسکونی عملیات سقف گذاری انجام شده و 500 واحد نیز در دست ساخت است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این مرهون همکاری مردم با ستاد معین است.
وی اظهار داشت: بازسازی مناطق روستایی زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب در تاریخ انقلاب بی نظیر بوده که مرهون توجه و تلاش دولت و همکاری و همیاری خود مردم بوده است.
این مقام مسئول گفت: ستادهای معین بنیاد مسکن استان های مختلف در این زلزله با تمام توان خود پای کار آمده و اراده و همت بالایی را به نمایش گذاشتند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اذعان داشت: سرپل ذهاب دارای 165 روستا و 39 هزار تن جمعیت است که ساخت 85 روستای آن به ستاد استان همدان واگذار شد.
وی گفت: در این روستاها هشت هزار واحد ارزیابی و بیش از هفت هزار و 500 واحد احداثی و تعمیری شناخته شده است که 220 میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده و بیش از 260 میلیارد تومان در این روستاها هزینه شده است.
حضور در مزار شهدای شهرستان سرپل ذهاب و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، افتتاح نمادین واحدهای مسکونی احداثی و تجلییل از فعالان کمک رسانی به مردم زلزله زده از سوی ستاد معین همدان از برنامه های سفر استانداران کرمانشاه و همدان به سرپل ذهاب بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.