سردار مرادعلی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش که هر ساله به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار می شد اما به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال بنا شد که در روز 16 بهمن برگزار شود که به دلیل حجم بالای برنامه های دهه فجر و احتمال تداخل برنامه ها به هفتم اسفند موکول شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان حماسه‌آفرین با محوریت مادران، همسران، خواهران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران عنوان و اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارائه الگوی عملی و دست‌یافتنی از سیره فاطمی و زینبی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه در حوزه زنان و خانواده از دیگر اهداف جشنواره است.
محمدی با اشاره به استقبال ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی از برگزاری این همایش گفت: از آغاز اولین دوره برگزاری این همایش تاکنون از 300 نفر از اسوه‌های صبر و مقاومت استان تجلیل شده و در ششمین دوره نیز از 100 نفر از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و ایثارگران استان تجلیل خواهد شد.
استان کرمانشاه 9 هزار و 800 نفر از عزیزان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند که بیشتر آنها 17 تا 23 ساله بودند.
در جریان دفاع مقدس حضور شیرزنان کرمانشاهی هم نه فقط در پشت جبهه که در صحنه های نبرد نیز چشمگیر بود؛ 950 شهید و یک هزار و 150 جانباز گوشه‌ای از فداکاری‌ها و شجاعت زنان کرد است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.